צפון קוריאה ביצעה "ניסוי משמעותי"; טראמפ: "לקים יש הרבה מה להפסיד"

סוכנות החדשות הממלכתית של צפון קוריאה הודיעה כי המדינה ביצעה ניסוי חשוב כהגדרתה. נשיא ארה"ב תקף: "קים מסתכן ויאבד הכל". מומחים טוענים: צפון קוריאה ביצעה ניסוי הנעה סטטי, מדובר באיתות למה שהולך לקרות בשנה הבאה

צפון קוריאה ביצעה "ניסוי משמעותי"; טראמפ: "לקים יש הרבה מה להפסיד"

קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום: AP

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תקף בחריפות את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. זאת, לאחר שבפיונגיאנג טענו כי ביצעו "ניסוי מוצלח משמעותי ביותר". "מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מסתכן ויאבד הכל, אם יחזור לעוינות, ומדינתו חייבת להתפרק מנשקה. קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו יותר מדי מה להפסיד. הוא חתם עמי על הסכם טוב מאוד בסינגפור", צייץ טראמפ בטוויטר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות הממלכתית בצפון קוריאה, KCNA, דיווחה אתמול כי המדינה ביצעה ניסוי "חשוב מאוד" באתר שיגור לווייני בסוהא, שטח ניסוי שאנשי ארה"ב אמרו בעבר כי צפון קוריאה הבטיחה לסגור. על פי הדיווח מפיונגיאנג, הניסוי היה מוצלח ובעל משמעות רבה. עם זאת, בכלי התקשורת הממלכתי לא פרטו מה בדיוק נוסה בשיגור.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, מומחי טילים טוענים כי נראה שצפון קוריאה ביצעה בדיקה של מנוע טילים, ולא ביצעה ניסוי של שיגור טילים. ויפין נאראנג, מומחה לענייני גרעין, אמר כי "אם אכן מדובר בניסוי הנעה לטיל, מדובר בעוד איתות לארה"ב כי חלון ההזדמנויות הדיפלומטיות עומד להיסגר. זה יכול להיות סימן למה צפוי לנו בשנה הבאה מכיוון צפון קוריאה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

אולי יעניין אותך גם