החשד לפיגוע בבסיס הצי האמריקני: היורה רכש אקדח כחוק

חקירת ה-FBI העלתה כי היורה הסעודי, שרצח שלושה בבסיס הצי בפלורידה, רכש כחוק אקדח גלוק איתו ביצע את המעשה. החוקרים עדיין בודקים אם פעל לבדו או במסגרת תא

 

מוחמד אלשמרני. הקצין הסעודי שרצח שלושה בבסיס הצי האמריקני בפלורידה. צילום: AP

חוקרי ה-FBI מאמינים כי הקצין הסעודי שרצח שלושה ופצע כמה בני אדם נוספים בבסיס הצי האמריקני בפלורידה, פעל לבדו לפני שנורה על ידי סגן השריף במתקן הצבאי. בסוכנות הידיעות אי.פי דווח כי החוקרים עדיין לא שוללים לחלוטין אופציה במסגרתה פעל כחלק מקבוצה מאורגנת. החקירה טרם העלתה מניע למעשה, אף על פי שסטודנטים סעודים שלמדו עם היורה מוחמד אלשמרני משתפים פעולה עם החוקרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

רייצ'ל רוחאס, סוכנת מיוחדת של ה- FBI והחוקרת הראשית בתיק, כי החוקרים מניחים כי מדובר בטרור. "80 סוכנים מיוחדים, 100 אנשי צוות, עשרות חוקרים אחרים מהצי האמריקני וסוכנויות פדרליות מרובות – כולם עובדים על התיק הזה עובד", אמרה רוחאס.

רוחאס אמרה כי האקדח בו השתמש - אקדח גלוק 9 מ"מ, נרכש כחוק על ידי היורה במדינת פלורידה. על פי התקנות בארה"ב, גם אדם זר עם אשרת שהייה יכול לרכוש אקדח אם מתקיימים תנאים מסוימים.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, אלשמרני למד בבסיס כחלק מתכנית אימונים של חיל הים האמריקני שנועדה לטפח קשרים עם בעלות ברית זרות. הוא התחיל להתאמן בארצות הברית בשנת 2017 והיה באזור בסיס פנסקולה במשך 18 החודשים האחרונים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

החוקרים בודקים האם אלשמרני פרסם פוסטים ובהם ביקורת על ארה"ב וישראל. על פי גורמי החקירה, ברשת נמצאו פוסטים עם שם דומה לשלו, אך כעת נבדק האם הוא רק חיבר אותם ומישהו אחר פרסם אותם בפועל.

אלשמרני, כאמור, רכש אקדח כחוק במדינת פלורידה. מושל המדינה, רון דה סנטיס, אמר כי החקירה נמשכת תחת "ההנחה שמדובר במעשה טרור". המושל קרא לפיקוח נרחב יותר על כניסה של זרים שיורשו להיכנס לארה"ב להכשרה בבסיסים אמריקנים. "ליורה הייתה שנאה גדולה מאוד לארה"ב", אמר דה סנטיס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית