על רקע ביקור רמטכ"ל גרמניה: עליה משמעותית בתקציב הביטחון הגרמני

משרד ההגנה הגרמני פרסם את תקציב הביטחון של המדינה לשנה הבאה. בין היתר, מתכוונת גרמניה להשקיע 8.9 מיליארד אירו על רכש אמצעי לחימה

 

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. צילום: AP

רמטכ"ל גרמניה נחת בארץ לביקור רשמי, כאשר במקביל מתפרסם תקציב הביטחון הגרמני, שכולל תוספת של מיליארדי אירו לשנת 2020. "גרמניה מתכננת להוציא 8.9 מיליארד יורו (9.9 מיליארד דולר) על חימוש בשנת 2020, כך דיווח משרד ההגנה באתר האינטרנט שלו ב-5 בדצמבר, עם פרסום דו"ח בניין הכוח האחרון", נכתב באתר Janes.com.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תקציב הביטחון הגרמני יעמוד על 1.42 אחוזים מהתל"ג, עדיין לא ברף שני האחוזים שארה"ב דורשת מחברות נאט"ו. גרמניה רוצה להגיע לרף של 1.5 אחוזי מהתל"ג על הוצאות ביטחון לקראת 2024 ולשני אחוזים עד 2030. יתרה מכך, בגרמניה רוצים לחזור לגיוס חובה, כך לפי פרסום של wsws.org. מזכיר המדינה הפרלמנטרי במשרד הביטחון, פיטר טאובר, אמר שאינו מתנגד למהלך שכזה, כאשר גרמניה מעורבת כיום בסכסוכים בסוריה, לוב, אוקראינה, אפגניסטן, תימן ובמדינות נוספות.

על פי הפרסום בג'יינס, ב-2019 קיבל הבונדסווהר (הצבא הגרמני) פריגטה מסוג F125, רכבי חי"ר מסוג פומה, ארבעה מטוסי קרב Eurofighter וששה מטוסי תובלה A400M בנוסף למערכות אחרות, כך לפי הדו"ח של משרד ההגנה הגרמני. בנוסף, הבונדסטאג (הפרלמנט הגרמני) אישר להוציא 5.9 מיליארד אירו על פרויקטים חדשים של חימוש בשנת 2019.

על פי הדיווח, תקציב הביטחון של גרמניה, 45.1 מיליארד אירו לשנת 2020, מייצג עלייה של 4.2% משנת 2019. בתקציב שאושר יוקצו כ-7.4 מיליארד אירו לרכש, 1.5 מיליארד אורו לפיתוח ובדיקה, כ-4.5 מיליארד אורו לציוד ותחזוקת רכב ושירותים בסך 3.2 מיליארד אירו עבור הבונדסווהר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית