18 אנשי צוות הודים נחטפו על ידי פיראטים

אנשי הצוות נחטפו בידי פיראטים ניגרים באזור חופי ניגריה. מסתמן שהשנה מספר תקיפות הפיראטים לא יהיה נמוך מאשתקד

 
18 אנשי צוות הודים נחטפו על ידי פיראטים

ספינה שנתפסה על ידי פיראטים ניגרים. צילום: AP

בראשית דצמבר 2019 נחטפו 18 אנשי צוות ממוצא הודי מכלי שיט בסמוך לחופי ניגריה על ידי פיראטים ניגריים. אוניית הסוחר 'VLCC, NAVE CONSTELLATION' עליה אנשי הצוות נשאה דגל הונג-קונג.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המקרה מאיר שוב את תופעת הפיראטיות, אשר ממדיה הולכים ומתרחבים, במיוחד בסמוך לחופי ניגריה. בעשור האחרון התרחשו יותר מ-2,500 מקרי תקיפה של כלי שיט על ידי פיראטים, כשבמהלך 2018 לבדה היו כ-250 תקיפות פיראטיות.

מסתמן שהשנה מספר תקיפות הפיראטים לא יהיה נמוך מאשתקד, ובמחצית הראשונה של 2019 דווחו כ-110 תקיפות. האזורים בהם פועלים הפיראטים הם בעיקר באזור מפרץ מקסיקו ומרכז אמריקה, ים סין הדרומי, מלזיה ואינדונזיה ובמערב אפריקה.

בעשור האחרון אירעו מקרים רבים של פיראטיות באזור באב אל-מנדב, הים הערבי ובאזור המפרציות, אך פעולות רבות של חילות ים מקצוות העולם, כולל חילות הים של ארה"ב, סין, איראן, הודו, צרפת, בריטניה ועוד, הביאו למיגור התופעה ולהקטנת ממדיה באופן משמעותי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

מרבית פעולות הפיראטים מרוכזות כיום, כאמור, באזור ניגריה, שם פועלים הפיראטים באמצעים מתוחכמים, כולל מודיעין על מיקום האוניות, שיבושי GPS ותקיפות סייבר. אמצעים אלה מאפשרים לפיראטים הניגרים לתקוף כלי שיט בעומק הים, רחוק מהחוף, כך שהסיכון לחשיפתם ועצירתם על ידי חילות הים הפועלים באזור החוף האפריקני קטן משמעותית.

פעילות הפיראטים משפיעה רבות על מחירי הסחר הימי ומכאן שגם על מחירי המוצרים המשונעים בים, שכן פרמיות חברות הביטוח עולות כתוצאה מהתקיפות.

אולי יעניין אותך גם