הפנטגון מחפש מטוס חדש לבכירי הממשל האמריקני

ארה"ב מבקשת לפתח מטוס פיקוד חדש שישמש את נשיא ארה"ב, שר ההגנה והרמטכ"ל בעת חירום ומלחמה

 

מטוס הפיקוד הנוכחי בטיסה מעל יפן. צילום: צבא ארה"ב

ארה"ב מחפשת אחר מטוס חדש שישמש מוצב פיקוד, שליטה ובקרה בעת חירום ובעת מלחמה לנשיא ארה"ב, למזכיר ההגנה ולראש המטות המשולבים. זאת מכיוון שהמטוסים הנוכחיים מתיישנים ויש צורך להצטייד בחדשים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עד כה שימשו למטרה זו ארבעה מטוסי E-4B תוצרת בואינג, שהם דגם צבאי מיוחד של מטוסי הנוסעים בואינג B747-200. הממשל פנה לתעשיות התעופה והביטחון להגיש הצעות למטוס פיקוד חדש. על פי דיווחים שונים, הפנטגון ציין בהודעתו כי במקרים של חירום לאומי או הרס מתקני הפיקוד והממשל הקרקעיים, ישמש מטוס SAOC כמטוס פיקוד, שממנו ינוהלו המבצעים, יינתנו  הפקודות וייעשה התיאום עם הרשויות האזרחיות במדינה.

 אחד המועמדים למטוס החדש הוא B747-8 שהוא הבסיס למטוס הנשיאותי Air Force 1. החשש שחברת בואינג תפסיק לייצר מטוסי ג'מבו 747 לסוגיהם.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

הפנטגון הודיע כי בפברואר 2020 יפרסם באירוע מיוחד את הדרישות ממטוס הפיקוד החדש. במטוסים הנוכחיים יש מקום ל-112 נוסעים, בכל אחד מהם שישה אזורי עבודה, חדרי ישיבות ותדריכים, חדר מבצעים, אזור תקשורת ואזור מנוחה. המטוס יכול לטוס 12 שעות ברציפות וניתן להאריך את השהות באוויר באמצעות תדלוק אווירי.

לפחות מטוס אחד כזה מצוי בכוננות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כדי לקלוט את הנשיא, את שר ההגנה ואת ראש המטות המשולבים. בבסיסי צבא אמריקניים ברחבי העולם יש מתקנים מיוחדים לשמירת קשר עם מטוסי הפיקוד וקבלת הוראות ופקודות מהאישים שבהם. במטוסים יש מערכות תקשורת לוויינית ומערכות מיזוג אוויר מיוחדות לקירור הציוד האלקטרוני הרב. המטוסים מצוידים במערכות הגנה נגד איומים באוויר והם חסינים מפני קרינה אלקטרו-מגנטית וקרינה גרעינית. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית