חשד לטרור: סעודי הרג שלושה בבסיס בארה"ב

סטודנט פתח בירי בבניין בבסיס פנסקולה של הצי האמריקני בפלורידה. הוא הרג שלושה ופצע שמונה נוספים עד שחוסל על ידי השריף. על פי דיווחים, מדובר בקצין בצבא הסעודי שלמד בבסיס לימודי תעופה. שניים מהפצועים - סגניו של השריף

 

זירת האירוע הקטלני בבסיס הצי האמריקני בפלורידה. צילום: AP

חשד לפיגוע בבסיס של הצי האמריקני בארה"ב. סטודנט סעודי שלמד בבסיס פנסקולה שבפלורידה הצליח להרוג אתמול (ו') שלושה בני אדם ופצע עוד רבים אחרים. החשוד בירי חוסל על ידי גורמי הביטחון המקומיים. בסוכנות הידיעות AP דווח כי היורה היה קצין בצבא סעודיה שלמד במקום לימודי תעופה, וכי הרשויות בודקות האם מדובר באירוע טרור. על פי פרסומים שונים, הסטונדט הוא מוחמד אל-שמראני, ולפני שיצא למסע הירי התבטא נגד ארה"ב. בין היתר פורסם כי אמר כי אמריקה היא מדינת רשע. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי המידע הראשון על התקרית החל לזרום באזור השעה 06:51 בבוקר (שעון ארה"ב). כמה דקות לאחר מכן, סגן השריף בבסיס נטרל את היורה בכיתה בבסיס. שני סגניו של השריף נפצעו, האחד נורה בזרועו והשני בברכו, כך אמרו גורמים רשמיים במסיבת עיתונאים לאחר האירוע. סך הכל שמונה בני אדם נפצעו בתקרית החריגה בבסיס של הצי.

הכניסה לבסיס פנסקולה שבפלורידה. צילום: AP

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, למרות שבבסיסים צבאיים נמצאים אמצעי לוחמה שונים, לפעמים מתקדמים ביותר, המשרתים בהם בדרך כלל מוגבלים בנשיאת נשק בבסיס אלא אם כן הם חלק מתפקידם היומי. עם זאת, בעבר התרחשו בבסיסים צבאיים בארה"ב אירועי ירי המוני, כולל אחד בפורד הוד, טקסס, בשנת 2009 בו נהרגו 13 בני אדם. בתקרית אחרת בבסיס בוושינגטון בשנת 2013 נרצחו 12 בני אדם.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

מדובר בתקרית הירי השנייה השבוע בבסיס של הצי האמריקני. ביום רביעי ירה מלח בשלושה אזרחים בבסיס הצבאי ההיסטורי בפרל הארבור בהוואי. הוא הצליח להרוג שני בני אדם לפני שהתאבד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית