מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

משרד הביטחון עדכן כי ישראל ביצעה ניסוי בשיגור שבוצע מבסיס במרכז הארץ. במשרד הדגישו כי "הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן". על פי פרסומים זרים, ישראל מפתחת טיל קרקע-קרקע מסוג יריחו, שמסוגל להגיע לטווח של אלפי ק"מ

 

שיגור המערכת הרקטית בשמי ישראל

מערכת הביטחון ביצעה הבוקר (ו') ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. במשרד הביטחון הדגישו כי "הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן".

על פי פרסומים זרים, ישראל מפתחת סדרת טילי קרקע-קרקע מסוג יריחו 4 שטווחם מגיע לאלפי קילומטרים ומסוגלים לשאת גם ראשי קרב גרעיניים. ישראל מעולם לא ירתה טיל קרקע-קרקע באופן מבצעי, ועל פי הנטען חשפה בכמה הזדמנויות את היכולת הזו כדי להרתיע את אויביה.

בסוף חודש יולי השלימה מערכת הביטחון בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, סדרת ניסויים במערכת "חץ 3". הסדרה בוצעה בהובלת משרד הביטחון והתעשייה האווירית (מל"מ), בהשתתפות התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר הישראלי, בשדה ניסויים באלסקה, ארה"ב.

בתוך כך, אתמול פורסם בניו יורק טיימס כי לטענת גורמי צבא ומודיעין אמריקניים, איראן העבירה לאחרונה לעיראק טילים בליסטיים בעלי טווח בינוני של עד 600 מייל. טילים אלה מהווים איום על שותפותיה של ארה"ב באזור ועלולים לסכן כוחות צבא אמריקניים, אמרו מקורות המודיעין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עוד דווח אתמול כי משחתת של הצי האמריקני תפסה לאחרונה משלוח של חלקי טילים מתקדמים שמוצאם באיראן, שיועד למורדים הח'ותים בתימן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית