דו"ח ביניים מגלה: הממצאים מחקירת תקרית ה"יסעור"

על פי ממצאי ביניים של צוות הבדיקה שהוקם לחקור את התקרית, השריפה במטוס לא פרצה בשל התלקחות המנוע. כזכור, צוות המסוק ביצע בתקרית נחיתת חירום בשל האש שפרצה בכלי הטיס. בעקבות האירוע הוחלט לקרקע את מערך ה"יסעור"

 
דו"ח ביניים מגלה: הממצאים מחקירת תקרית ה"יסעור"

זירת השריפה שנגרמה עקב נחיתת המסוק. צילום: תיעוד מבצעי שירותי כיבוי והצלה
 

צה"ל פרסם היום (ה') את ממצאי דו"ח הביניים של צוות המומחים שחוקר את נסיבות התקלה במסוק ה"יסעור". על פי ממצאי תחקיר האירוע, במסגרתו כזכור התלקחה אש במסוק במהלך טיסת אימונים בדרום, הגורם לשריפה הוא כשל טכני.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הממצאים מצביעים כי התקלה נגרמה ככל הנראה בעקבות כשל טכני בגלגל שיניים המצוי בממסר המחובר למנוע השמאלי של המסוק, ולא כתוצאה מהתפרצות שריפה במנוע עצמו. בעקבות החום הגבוה שנוצר התלקח הממסר, דבר שהביא להתלקחות המסוק", ציינו הדובר צה"ל.

התחקיר הצה"לי שבודק את הפאן הטכני באירוע נחקר בשיתוף גורמי מקצוע, חילות אוויר עמיתים שמטיסים גם הם מסוקי CH-53, יצרן המסוק וגורמי התעשייה הישראלית.

הכתבות הכי נקראות באתר:

על גורדי שחקים בניו יורק: התוכנית למלחמה אורבנית

לראשונה: צו מנהלי בינ"ל נגד פעיל טרור בחו"ל

גוף ביון ישראלי בוחן שיטה ליישום מעקב ברשת מוצפנת

מסווג ביותר: משרד הבריאות מקים מאגר מידע גנטי

דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

צוות הבדיקה קבע עוד כי הפעולה המקצועית והתכליתית של הטייסים הביאה להנחתה מהירה, לפינוי הלוחמים והצוות ומנעה פגיעה בנפש.

מפקד חיל האוויר, אלטף עמיקם נורקין, הדגיש את חשיבות האיכות והמקצועיות של עבודת צוות התחקיר: "בשלב זה, כשבוע בלבד מאז האירוע, אנחנו מבינים מה אירע, אך לא את הגורמים שהביאו לכשל הטכני. הצוות ימשיך בתחקיר עד להשלמתו ומערך מסוקי היסעור בשלב זה עדיין מקורקע".

אולי יעניין אותך גם