משחק המכפילים: ורינט מתפצלת

twitter.com/Verint

חברת ורינט תתפצל לשתי חברות ב2021, כך לפי פרסום של כלכליסט. "חברת ורינט מערכות מתפצלת. החברה הודיעה אתמול (ד') לאחר הנעילה בניו יורק על פיצולה לשתי חברות שייסחרו בנפרד, האחת שתתמקד בפעילות תוכנה לקשרי לקוחות והשנייה במודיעין סייבר עסקי", נכתב בפרסום. "המהלך מגיע כחצי שנה לאחר שהופעל על ורינט לחץ מצד בעלי מניות לפצל את הפעילות הבטחונית."

למהלך יכולות להיות מספר סיבות. אחת מהן היא להפריד שירותים ומוצרים מפוקחים בישראל וארה"ב לחברה אחת, ולהשאיר בשניה את אלו תחת פיקוח. בצורה כזו, החברה ללא פיקוח יכולה לפעול ביתר חופשיות מול המתחרים בשוק. עם זאת, ככל הנראה זו אינה הסיבה העיקרית.

בהיבט הפיננסי, פיצול החברות יאפשר למשקיעים לקבל יותר כסף בבורסה באמצעות גיוסים או מכירה חלקית של החברות. תחת היגיון זה, ישנה משמעות לפיצול עקב מכפילים שונים בתחומי העיסוק. מכפיל של שירותים (SAAS) גבוה לעין שיעור ממכפיל של פרוייקטים או מוצרי סייבר. לכן, פיצול חברות יאפשר למשקיעים של ורינט למקסם את השווי של הנכסים. במילים אחרות, שתי חברות יהיו שוות יותר מחברה מאוחדת.

"בשעה שהפעילות בעסקי לקוחות מתקרבת להכנסות שנתיות של מיליארד דולר ומודיעין הסייבר ל-500 מיליון דולר אנו מאמינים שכחברות עצמאיות ירוויחו שתיהן מההפרדה שתמצב אותן היטב למימוש האסטרטגיות הייחודיות שלהן, ולאיתור הזדמנויות שיובילו להאצת הצמיחה שלהן וההובלה שלהן בשווקים", אמר דן בונדר מנכ"ל ורינט, כך על פי הפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית