דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

על פי דיווח בניו יורק טיימס, גורמי מודיעין וצבא אמריקניים טוענים כי טהרן מנצלת את הכאוס בעיראק, כדי לחמש את ארגוני הפרוקסי שלה בטילים לטווח בינוני. מוקדם יותר דווח כי הצי האמריקני סיכל הברחה של חלקי טילים מתקדמים איראניים לחות'ים בתימן

 
דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

שיגור טיל איראני (ארכיון): צילום: AP

איראן מנצלת את המהומות בעיראק כדי לתגבר את עוצמתה הצבאית במדינה, והעבירה לאחרונה לעיראק טילים בליסטיים בעלי טווח בינוני. צעדים אלה הם חלק ממאמצי טהרן להביך מדינות באזור ולהגביר את כוחה הצבאי מחוץ לגבולותיה.

פקידי מודיעין וצבא אמריקניים מסרו לניו יורק טיימס כי לעיראק הועברו טילים בליסטיים בעלי טווח של 600 מייל, כלומר טיל שישוגר מבגדד יכול לפגוע בירושלים. טילים אלה מהווים איום על שותפותיה של ארה"ב באזור ועלולים לסכן כוחות צבא אמריקניים, אמרו מקורות המודיעין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אם ארה"ב או ישראל יתקפו מן האוויר את איראן, עלולים הטילים להיות משוגרים כתגובה לעבר ישראל או למדינות המפרץ. עצם קיומו של מאגר נשק כזה מהווה סיכון.

בתוך כך, ניו יורק טיימס, רויטרס ורשת אל ערבייה דיווחו כי מפקד משמרות המהפכה האיראניים, גנרל קאסם סולימאני, היה בבגדד מיד לאחר שממשלת עיראק אישרה את התפטרותו של ראש הממשלה עבדול מהדי.

ארה"ב תפסה משלוח טילים שיועד לתימן

משחתת של הצי האמריקני תפסה לאחרונה מטען של חלקי טילים מתקדמים שמוצאם באיראן, בתוך ספינה קטנה בים הערבי. הפנטגון אישר כי ב-25 בנובמבר נמצאו חלקי הטילים בכלי שיט ללא זיהוי מדינתי וחקירה ראשונה הראתה שחלקי הטילים הם תוצרת איראן.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי המשחתת נושאת הטילים "פורסט שרמן" עצרה את כלי השיט הקטן, וחיילי הצי עלו על הספינה ואיתרו את חלקי האמל"ח. צוות הספינה הועבר לידי משמר החופים של תימן וחלקי הטילים נמצאים בידי האמריקנים.

בשנים האחרונות עצרו ספינות מלחמה אמריקניות כמה פעמים כלי שיט נושאי נשק איראני לחות'ים. הפעם, ציינו מקורות בפנטגון, החלקים היו של טילים מתקדמים ביותר. בכיר בפנטגון אמר אתמול כי יש סימנים לפיהם האיראנים עלולים לבצע בקרוב פעולות תוקפניות..

הכתבות הכי נקראות באתר:

על גורדי שחקים בניו יורק: התוכנית למלחמה אורבנית

לראשונה: צו מנהלי בינ"ל נגד פעיל טרור בחו"ל

גוף ביון ישראלי בוחן שיטה ליישום מעקב ברשת מוצפנת

מסווג ביותר: משרד הבריאות מקים מאגר מידע גנטי

דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

אולי יעניין אותך גם