"איראן פיתחה טילים עם יכולת לשאת רש"ק גרעיני"

צרפת, גרמניה ובריטניה הזהירו כי האיראנים מפרים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם ופיתחו טילים בליסטיים בעלי יכולת לשאת ראש קרב גרעיני. דיווח אמריקני: "ארה"ב שוקלת לשלוח למזה"ת התיכון עוד כ-14,000 אלף חיילים"

 

נשיא איראן רוחאני. צילום: AP

אירופה משונה כיוון נגד טהרן? בחודשים האחרונים התפרסמו דיווחים על ניסיונות פיוס והתקרבות בין מעצמות אירופה לבין איראן, כדי להציל את הסכם הגרעין עליו הן חתומות יחד עם טהרן. כעת, מזהירות צרפת, גרמניה ובריטניה כי איראן פיתחה טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. כך עולה מפרסום של סוכנות הידיעות AP.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הפרסום, שגרירי שלוש המדינות פנו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס במכתב, בו הן מזהירות כי איראן פועלת לפיתוח טילים בליסטיים בניגוד להחלטות האו"ם. "הפעילות הזו של איראן אינה מתיישבת עם החלטת מועצת הביטחון של הארגון שאימצה את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015", כתבו המדינות למזכ"ל האו"ם. במכתב, השגרירים פירטו אודות ארבע דוגמאות לטילים איראניים בעלי יכולת לשאל ראשי קרב גרעיניים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

על גורדי שחקים בניו יורק: התוכנית למלחמה אורבנית

לראשונה: צו מנהלי בינ"ל נגד פעיל טרור בחו"ל

גוף ביון ישראלי בוחן שיטה ליישום מעקב ברשת מוצפנת

מסווג ביותר: משרד הבריאות מקים מאגר מידע גנטי

דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

בתוך כך, פרסום בוול סטריט ג'ורנל חושף כי ממשל טראמפ שוקל הרחבה משמעותית של הנוכחות הצבאית האמריקנית במזרח התיכון במטרה להתמודד  עם האיומים מצד איראן. על פי הדיווח, עיבוי הכוחות יכלול עשרות ספינות נוספות, כלים צבאיים ולא פחות מכ-14,000 חיילים נוספים, כך אמרו גורמים אמריקניים בכירים למגזין.

עוד דווח כי הפריסה עשויה להכפיל את מספר אנשי הצבא האמריקני שנשלחו לאזור. הנשיא טראמפ צפוי לקבל החלטה על הפריסה החדשה כבר בחודש זה, אמרו אותם גורמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית