עימותים וחילופי האשמות: מתיחות בשולי פסגת נאט"ו

פסגת מנהיגי המדינות החברות בברית הצבאית המערבית טרם החלה בלונדון, אך כבר סיפקה עימותים בין טראמפ למקרון, ובין הנשיא הצרפתי לנשיא טורקיה ארדואן

 

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא צרפת מקרון. צילום: AP

עוד לפני שהחלה, פסגת מנהיגי נאט"ו בלונדון מייצרת כותרות שליליות ומאבקי כוח בין מעצמות אירופה לארה"ב וגם בין אירופה לטורקיה. עימותים מילוליים רבים נשמעו מאז אתמול בנוגע לעתיד ברית ההגנה המערבית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

את עיקר תשומת הלב תפסו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון, שהחליפו ביניהם האשמות הדדיות, שמבטאות את גודל הפערים בין ארה"ב לאירופה בנוגע לעתיד הברית.

מקרון חזר ועמד מאחורי התבטאויותיו בנוגע לנאט"ו, לפיהן הברית סובלת "ממות מוחי". הוא גם ביקר בחריפות את חברת הברית טורקיה והאשים את ארדואן בשיתוף פעולה עם דאעש. טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי הביקורת של נשיא צרפת על ברית נאט"ו הייתה "מאוד, מאוד מגעילה". הנשיא האמריקני שב והאשים את מדינות אירופה, חברות הברית, שבכך שהן לא עושות די כדי להשקיע יותר כספים בברית. כזכור, טראמפ דרש בעבר מחברות הברית להשקיע שני אחוזים מהתוצר הלאומי של כל מדינה.

כאמור, גם טורקיה "כיכבה" ביממה האחרונה בשולי פסגת נאט"ו. אנקרה איימה לאחרונה למנוע תוכנית להגנת המדינות הבלטיות ופולין מפני התקפות רוסיות, אלא אם כן נאט"ו תתמוך בטורקיה בנושא ההכרה במיליציות הכורדיות כארגוני טרור. "אם חברינו בנאט"ו לא יכירו באלה שאנו מחשיבים כארגוני טרור כטרוריסטים, אנו נתנגד לתוכנית של הברית", אמר ארדואן טרם יציאתו ללונדון.

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית