בלב מנהטן: הניסויים של התוכנית למלחמה אורבנית

צבא ארה"ב חשף תוכנית חדשה בשם CUE 19, שמטרתה היא בחינת עקרונות המלחמה האורבנית וניסוי טכנולוגיות של לחימה עירונית נגד גורמים עוינים. אחד הניסויים התקיים בקיץ בלב רובע מנהטן שבניו-יורק

 
בלב מנהטן: הניסויים של התוכנית למלחמה אורבנית

המהנדסים שלקחו חלק בניסוי בקיץ. צילום: צבא ארה"ב

150 מהנדסים ומדענים מחמש יבשות הציגו והדגימו בקיץ מגוון של שיטות וטכנולוגיות בתחום של מלחמה עתידית, באזור עירוני עמוס. המבצע התקיים השנה בכמה אזורים בדרום מנהטן שבניו-יורק, העיר שנבחרה לניסוי שיטות חדישות ללחימה אורבנית.

אתר האינטרנט של צבא ארה”ב חשף את פרטי המבצע שנשמר בסודיות, ובו פרטים על תכנית CUE 19 בה שותפות ארה"ב, אוסטרליה, קנדה וניו-זילנד. במסגרת התוכנית נבחנו תחומי פיתוח אמל"ח ללחימה אורבנית, תקשורת, מחשבים, סייבר, מודיעין, סיור ותצפית והנדסה צבאית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מתכנני תכנית CUE 19 מסרו לאתר דיפנס ניוז כי כמה מהנושאים העיקריים שנבחנו בתנאים של לחימה במתאר זה היו: איתור וזיהוי של כטמ"מים תוקפים, מיפוי מדויק של שטחים ותשתיות עירוניות, קיום קשר רציף ומודעות לשמירת הרציפות של פעילות עירונית ידידותית בעת חירום, הגנה על כוחות מסכנות של מטעני צמד המוטמנים ברחובות ואיתור, זיהוי ועיקוב אחר כוחות עוינים. המשימה של תכנית CUE 19 היא ללמוד את עקרונות המלחמה האורבנית והבנת טכנולוגיות של לחימה עירונית נגד גורמים תוקפים.

בקיץ בוצעו כמה מהניסויים בתחנת רכבת נטושה בדרום מנהטן, בקניוני ענק שמתחת לגורדי שחקים, במעברים ארוכים, צרים וחשוכים תת-קרקעיים, על גגות של מבנים גבוהים ובחללים גדולים. על פי הפרסומים, ישנן כבר כמה מסקנות. כך למשל גילו המהנדסים כי חיישנים שהציבו על גגות גורדי שחקים לאיתור כלי טיס בלתי מאוישים התחממו יתר על המידה בקיץ של ניו יורק ו"זייפו" בפעולתם. כמו כן, נמצא כי בבניינים רבי-קומות, שיש בהם תנודות קלות, נגרמו עקב כך נזקים למערכות GPS ולסנסורים.

לתכנית CUE 19 שותפים צבא ארה"ב, עיריית ומשטרת ניו-יורק, רשויות התחבורה בעיר וכמה משרדי ממשלה בוושינגטון

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד