"הלחימה הייתה נראית אחרת בלי כיפת ברזל"

במהלך טקס הענקת אות מצטייני המערך הטכנולוגי, התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לחשיבות של "כיפת ברזל" והפיתוחים הטכנולוגיים בצה"ל. "לטכנולוגיה יש את הכוח להגדיל באופן משמעותי את כושר ההשמדה והפגיעה באויב", אמר כוכבי

הרמטכ"ל בטקס מצטיינים בתחום הטכנולוגי. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, התייחס אמש (ב') להתפתחויות הטכנולוגיות בצה"ל ולתרומה הגדולה של "כיפת ברזל". "לטכנולוגיה יש את הכוח להגדיל באופן משמעותי את כושר ההשמדה והפגיעה באויב, ובכך להטות את כף המערכה הבאה לטובתנו. זוהי טכנולוגיה שיש בידינו כבר עתה, אך עלינו להמשיך ולפתחה בכל התחומים: בתחום אמצעי התקיפה והאיסוף, בדיגיטל ובסייבר, במודיעין ובאמצעי לחימה מתקדם מכל סוג", אמר רא"ל כוכבי בטקס הענקת פרסים למצטייני המערך הטכנולוגי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בהתייחסו ל"כיפת ברזל" אמר הרמטכ"ל: "בכוחה של טכנולוגיה לשנות מציאות ביטחונית של עשרות אלפי משפחות, לצמצם באופן ניכר את הפגיעה בעורף ולהשפיע על האופן שבו אנו הקברניטים מנהלים את המערכה, ראינו זאת לאחרונה במבצע חגורה שחורה, ימי לחימה אלה היו נראים אחרת ללא קיומה של מערכת זו".

"הטכנולוגיה היא משתנה מכריע ויתרונה המובהק של מדינת ישראל. זהו יתרון שעלינו להמשיך ולרתום לפיתוח מגוון של יכולות, ולהמשיך להפוך את צה"ל לצבא מודרני ואפקטיבי – זהו היעד שהצבנו לעצמנו. אפקטיבי משמעותו – צבא התוקף בדיוק ובעוצמה יוצאת דופן ובמקביל מגן ביעילות רבה. זהו יעד מרכזי אשר מחייב המשך שיפור הן של קטלניות התמרון, הן של התקיפה מנגד, והן של ההגנה. אלו שלושת המרכיבים המרכזיים שחיזוקם יוביל לניצחון. תפיסה זו עומדת בבסיס התוכנית הרב שנתית 'תנופה' והיא תלווה את צה"ל בשנים הקרובות", אמר עוד הרמטכ"ל.

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד

טקס המצטיינים נערך בראשות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן וראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד.

 אות המצטיינים של המערך הטכנולוגי הוענק ל-13 משרתים מכלל הזרועות והאגפים בצה"ל - אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אגף המודיעין, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, חיל הים, חיל האוויר והמנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית בראשות משרד הביטחון. עשרה מתוכם זכו באות ליחידים בעבור מצוינות טכנולוגית ודוגמה אישית יוצאת דופן, ושלושה נוספים זכו באות ליחידים בעבור מצוינות טכנולוגית, תרומה ופעילות טכנולוגית יוצאת דופן לאורך שנים. 13 הזוכים נבחרו על ידי הרמטכ"ל, בהמלצת ועדה שמינה ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית