האיום האיראני על הפרק: נתניהו וטראמפ שוחחו

רה"מ ונשיא ארה"ב שוחחו על רקע ההתפתחויות האחרונות באיראן. "השניים דנו בסוגיות קריטיות משותפות ואזוריות", נמסר מהבית הלבן. נתניהו צפוי להיפגש השבוע בלונדון עם מזכיר המדינה פומפאו בפסגת נאט"ו, בה ישתתף גם טראמפ  

 

טראמפ ונתניהו בפגישה בבית הלבן. צילום (ארכיון): AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח הלילה (ב') עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על איראן ונושאים אחרים. "המנהיגים דנו באיום של איראן, כמו גם בסוגיות קריטיות משותפות ואזוריות אחרות", נמסר מהבית הלבן.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש הממשלה נתניהו תקף אתמול את מדינות אירופה וטען כי הן מנסות להקל על איראן: "בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזה"ת - בטהרן, בבגדד ובביירות, מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לטהרן".

נתניהו חשף לאחרונה כי איראן מחמשת את תימן בנשק מדויק, והזהיר כי היא מחמשת את האזור כולו בטילים שלה. "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות, לחימוש מונחה מדויק. הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם", אמר ראש הממשלה.

על פי פרסומים בכלי תקשורת שונים בארץ, נתניהו מתכנן להיפגש השבוע בלונדון עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. טראמפ ופומפאו ישתתפו השבוע בפסגת ברית נאט"ו שנערכת בבירה הבריטית על רקע הפיגוע שהתרחש בסוף השבוע, בו נרצחו שני בני אדם בפיגוע דקירה. על פי דיווח ב-Ynet, נתניהו עשוי להיפגש בלונדון גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

טראמפ מגיע לפסגת נאט"ו על רקע הביקורת הגדולה שלו על הברית הצבאית מאז נכנס לבית הלבן, במסגרתה דרש מהחברות להגדיל את ההשתתפות הכלכלית בהשקעה בארגון. טראמפ צפוי להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון ומזכ"ל נאט"ו יאנס סטולטנברג. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הוא צפוי לחפש תמיכה מצד המדינות החברות כדי להגביר את הלחץ על סין, על רקע החשש האמריקני מהתפשטות ההשפעה של בייג'ינג ברחבי העולם. "סין מחפשת להרחיב את הנוכחות וההשפעה שלה ברחבי העולם, זה נושא שנמצא גם באחריות של נאט"ו", אמר גורם בכיר בממשל האמריקני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית