רוסיה מקדמת פיתוח של רובוטים צבאיים ללחימה במתווה אורבני

כלקח מהלחימה של צבא רוסיה בסוריה, החליטו במדינה לפנות לתעשיות הביטחוניות המקומיות על מנת לקדם תכנון כלים רובוטיים אוטונומיים ללחימה אורבנית

 

uran-9. טנק מאוישם מרחוק רוסי. צילום: AP

הלקח עיקרי שלמד הצבא הרוסי במבצעים הצבאיים בסוריה הוא הצורך הדחוף לפתח תורות לחימה, שיתבססו על הפעלת רובוטים צבאיים באזורי לחימה עירוניים ולחימה באזורי חוף.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות הרוסית RIA NOVOSTI מסרה כי משרד ההגנה הרוסי פנה לתעשיות הביטחוניות הגדולות בדרישה להכין עד סוף השנה הצעות בנושא רובוטיקה צבאית, ולהגיש את ההצעות לאקדמיה הצבאית המשולבת של הצבא הרוסי. הגוף צפוי לקיים דיונים בנושא, שהוגדר כ"היעדר תפיסה אחודה ומשותפת לכל זרועות הצבא בדבר השימוש ברובוטים צבאיים בצבא".

בחזית הלחימה בסוריה הופעלו לראשונה כמה כלים רובוטיים תוצרת רוסיה כמו URAN-9, כלי הרק"ם הצבאי הרובוטי הגדול ביותר, אלא שהפעלתו בסוריה הוגדרה ככישלון. "בתנאים אורבניים" כותבת סוכנות הידיעות הרוסית, "מערכות אוראן-9 נכשלו. אך נלמדו לקחים, והמסקנה היא שכלי רכב אוטונומי הפועל בסביבה עירונית חייב להיות אוטונומי לחלוטין, ללא התערבות של מפעיל אנושי. רק אוטונומיה מלאה תבטיח שהכלי יהיה יעיל. זו מסקנת הצבא".

התעשיות הביטחוניות הרוסיות כבר הציגו לצבא כמה כלים רובוטיים משופרים ומשודרגים, אך עתה מוטל על האקדמיה הצבאית לנסח תו"ל, תורת לחימה, לכל יחידות הצבא כיצד לשלב בלחימה עירונית כלים אוטונומיים ולוחמים בני אנוש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית