הפיגוע בלונדון: דאעש נטל אחריות להתקפה

על פי הודעת הארגון, שמנסה להראות הישגים בעידן המנהיג החדש, מבצע הפיגוע בגשר לונדון היה אחד מאנשיו. לא סופקה כל ראיה לכך שהוא פעל מטעמם. בארגון טוענים כי ההתקפה בוצעה על רקע הקריאה לפגוע במדינות שלחמו נגדו

 

כוחות הביטחון הבריטיים בזירת הפיגוע. צילום: AP

נראה שארגון הטרור דאעש מנסה להראות הישגים משמעותיים בעידן של המנהיג החדש אל-קוריישי. הארגון הודיע כי הפיגוע בגשר לונדון ביום שישי בוצע על ידי אחד מאנשיו, כך על פי פרסום בסוכנות הידיעות הרשמית שלו עמאק. לצד טענות הארגון, לא סופקה אף ראיה לכך שהמחבל, אוסמן חאן, היה איש דאעש ופעל מטעמם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שני בני אדם נהרגו וכמה נפצעו בפיגוע שאירע בסוף השבוע בגשר לונדון, במרכז הבירה הבריטית. אזרחים הם אלה שמנעו את המשך ההתקפה, ולאחר מכן כוחות משטרה שהגיעו לזירה חיסלו את המחבל. במשטרה המקומית כי המחבל נשא עליו מטען דמה. 

טיפול באחד הפצועים בפיגוע בלונדון. צילום:AP

מי שביצע את הפיגוע, על פי דיווחים בבריטניה, הוא אוסמן חאן. המחבל בן ה-28, תושב סטפורדשייר, הורשע בעבר בעבירות טרור. ב-2012 הוא הורשע במעורבות בפעילות טרור, לאחר שלקח חלק בתכנון של קבוצת טרור לפוצץ את מתחם הבורסה בלונדון. מדובר בהתארגנות טרור שגם התאמנה לקראת הפעולה שלה, שסוכלה, במחנה אימונים בפקיסטאן. בשנה שעברה הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

לאחר האירוע הזירה נסגרה והחלה חקירת האירוע. המשטרה הבריטית שחררה הודעה ברשתות החברתיות, לפיה אנשים וכלי התקשורת מוזמנים לסייע לחקירת ולשלוח צילומים של התקרית "לקו החם" של היחידה ללוחמה בטרור.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מוקדם יותר החודש, הורידה בריטניה את רמת הכוננות לטרור מ"חמורה" ל"משמעותית", הרמה הנמוכה ביותר שלה מאז 2014. אין זו הפעם הראשונה בה מתבצע פיגוע בגשר לונדון. ביוני 2017 שלושה מחבלים ביצעו מתקפה משולבת דריסה ודקירה, והצליחו לרצוח שמונה בני אדם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית