"הדור הבא": אלביט מערכות תשיק מחשב טקטי חדש

המחשב החדש תואם לתקני נאט"ו, מכיל רכיבים אזרחיים ונועד לאפשר פעילות מבצעית בתנאים מורכבים

 

המערכת החדשה של אלביט שתוצג בהולנד. צילום: באדיבות אלביט מערכות

אלביט מערכות תציג את "הדור הבא" של המחשבים הטקטיים שלה בתערוכה הביטחונית NIDV שנפתחה היום (ה') ברוטרדם, הולנד. על פי נתוני החברה, יותר מ-20,000 מחשבים טקטיים מתקדמים של אלביט מותקנים כיום על מגוון של רכבים קרביים ברחבי העולם, ומספקים לצבאות שונים יכולות שליטה ובקרה ויכולות העברת מידע טקטי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"המחשב הטקטי החדש", מסבירם באלביט, "פותח בהתאם לסטנדרט הארכיטקטורה הפתוחה של נאט"ו. הוא בעל תאימות מלאה לדורות קודמים של המחשב ומוטמעים בו רכיבים אזרחיים, לרבות מעבד Intel®i7 Quad Core וכונן שבבי SSD. המחשב הטקטי העדכני כולל מסך מגע קיבולי קריא-שמש בגודל 12.1 אינץ' וברזולוציה גבוהה, GPS ופונקציית לכידת וידאו".

"בדומה לדורות הקודמים שלו, המחשב הטקטי החדש נבנה במיוחד עבור פעילות מבצעית בתנאי סביבה קשים ובתנאי הפרעות אלקטרומגנטיות, והוא מתממשק עם מערכות רדיו דיגיטליות ואנלוגיות. המחשב הטקטי של אלביט מערכות משווק בתצורה אינטגרטיבית או בתצורה של מסך נפרד", נמסר עוד מהחברה.

אלביט פועלת בהולנד מזה כמה שנים ורואה בה שוק חשוב על רקע מגמת הצמיחה בתקציב הביטחון של המדינה, שעמד ב-2019 על 10.5 מיליארד אירו. החברה סיפקה ומספקת לצבא הולנד מערכות חייל חכמות מסוג Dominator בהיקף נרחב, שכוללות רדיו תוכנה, מערכות שליטה ובקרה ומחשבים טקטיים לרכבים.

לאחרונה אף נבחרה אלביט לספק מערכת סייבר מודיעיני למשטרה הפדרלית של הולנד. מדובר בחלק מ"חליפת סייבר 360" של אלביט, המאפשרת זמינות גבוהה, הרחבות עתידיות והתאמה לצרכים ספציפיים. לצד זאת, חברת BAE הולנד הודיעה לא מכבר כי היא נבחרה על ידי ממשלת הולנד להתקין את מערכת "חץ דורבן" של אלביט על גבי נגמ"שים של צבא הולנד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית