רשות החדשנות ורשות ניירות ערך משיקות תכנית פיילוטים בתחום הפינטק ‏

התכנית המשותפת בהיקף ששה מליוני ש"ח נועדה לקדם את היעד האסטרטגי שהציבה רשות ניירות ערך לקידום חדשנות פיננסית בשוק ההון הישראלי

https://youtu.be/XYwMJTCaR-s

רשות החדשנות ורשות ניירות ערך משיקות תכנית פיילוטים חדשה שתאפשר לחברות ולסטארט-אפים ישראלים מתחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית) גישה למאגרי המידע של רשות ניירות ערך ולנתוני המסחר של הבורסה לניירות ערך.

התכנית המשותפת נועדה לקדם את היעד האסטרטגי שהציבה רשות ניירות ערך לקידום חדשנות פיננסית בשוק ההון הישראלי, הן כדי להטמיע טכנולוגיות פיננסיות שינגישו את שוק ההון לצרכן הישראלי והן כדי לייעל את אופן עבודת הרשות והגורמים המפוקחים. בתוך כך, התכנית תעניק לחברות ולסטארט-אפים ישראליים אפשרות לפתח את המוצר שלהם למסחור ולחדירה לשוק, באמצעות תמיכת שתי הרשויות.

במסגרת התכנית, יוצגו בפני החברות והסטארט אפים אתגרים, אשר עומדים על סדר יומו של שוק ההון ושל רשות ניירות ערך, במטרה לפתח מענה בדמות פיתוחים טכנולוגיים. אתגרים אלו, כוללים, בין היתר: עידוד הנפקה או רישום למסחר של חברות מקומיות וזרות, שיפור הציות של גופים מפוקחים, הנגשת מידע, הגברת הנזילות בבורסה, פיתוח כלים להנגשת הרגולציה הפיננסית לגופים המפוקחים, התגברות על השפה כמחסום להשקעה או הנפקה בבורסה, שילוב קהלים רחבים יותר בפעילות שוק ההון, הגברת התחרות בשוק ההון ועוד.

אלי כהן, שר הכלכלה: "תכנית הפיילוטים בפינטק של רשות החדשנות ומשרד הכלכלה בשיתוף הרשות לניירות ערך תאפשר לסטארט-אפים ישראלים לצבור ידע ולשפר את מוכנות המוצר שלהם למסחור וחדירה לשוק המקומי, ומן הצד השני תספק טכנולוגיות חדשניות בתחום הפינטק לשוק ההון המקומי שיתנו מענה לאתגרים שונים איתם השוק מתמודד ותאפשר לציבור ליהנות מפירות החדשנות והטכנולוגיה הישראלית".

מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון: "מטרת תכנית הפיילוטים המשותפת עם הרשות לניירות ערך היא לאפשר לחברות סטארט-אפ מקומיות להטמיע את הטכנולוגיה שלהם לטובת הבורסה ושוק ההון הישראלי, ולחבר את ההיי-טק הישראלי לשוק המקומי. קיימים אתגרים רבים עמם מתמודדים הבורסה ועושי השוק המקומיים, ואין לי ספק שישראל, כסטארט-אפ ניישן, יכולה לספק פיתוחים מבריקים לאתגרים רבים אלה".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, מוסיפה כי "שוק ההון הישראלי זקוק לזריקת מרץ טכנולוגית כדי לעמוד בחזית שוקי ההון המתקדמים והחדשניים בעולם, כפי שראוי לישראל, כאומת ההיי טק. רשות ניירות ערך ביחד עם רשות החדשנות, יוצאות לדרך משותפת כדי להטמיע חדשנות ישראלית פורצת דרך בשוק ההון הישראלי. מהלך זה של חיבור בין חברות סטארט-אפ ישראליות לבורסה המקומית הוא אינטרס לאומי ומהווה נדבך נוסף בתכנית המשותפת של רשות החדשנות ורשות ניירות ערך, הרואה בחיבור זה יעד אסטרטגי לצורך ביסוס והרחבת שוק ההון הציבורי ולגיוון הזדמנויות המימון ליזמים. החברות שיזכו להצטרף לתכנית יוכלו להדגים את המוצר שלהן לקהל היעד הרלוונטי בסביבת אמת ולחשוף אותו בפני רשויות ניירות ערך המובילות בעולם. אני מזמינה את החברות, הסטארט אפים והגופים המפוקחים על ידינו, להצטרף לתכנית ולתרום לפיתוח שוק ההון הישראלי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית