בנט הורה להיערך להפסקת החזרת גופות מחבלים

שר הביטחון נפתלי בנט החליט על שינוי מדיניות ועצירת החזרת גופות מחבלים, ללא קשר לשיוך ארגוני כזה או אחר. המהלך, שעדיין תלוי באישור הקבינט המדיני-ביטחוני לפני הוצאתו לפועל, יאפשר על פי בנט חיזוק הרתעה מול הטרור

 

השר בנט ורה"מ נתניהו. שר הביטחון יצליח להביא לאישור המהלך? צילום: AP

שר הביטחון, נפתלי בנט, החליט על שינוי מדיניות במסגרתו יופסק באופן מוחלט שחרור גופות מחבלים, ללא קשר לשיוכם הארגוני. בנט הורה היום (ד') לצה״ל ולמערכת הביטחון להיערך למהלך שכזה, זאת לאחר מספר דיונים שהשר קיים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת שינוי המדיניות, כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוך הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. "מקרים חריגים יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות", נמסר ממשרד הביטחון. "המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-ביטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט", בהודעת משרד הביטחון.

מאז נכנס לתפקידו בשבועות האחרונים, בנט מקדם ושוקל כמה מהלכים, בתוכם גם שינוי המדיניות בנוגע להחזרת גופות מחבלים. המטרה של בנט היא לשנות את משוואת כדאיות הטרור. הדבר עשוי לסייע למנוע הלוויות המוניות ומעודדות טרור אשר התרחשו פעמים רבות בעבר, חרף התחייבות המשפחות שלא לעשות זאת. כמו כן, מדובר במהלך עם פוטנציאל השפעה מסוים גם בתחום השבת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול והשבת האזרחים הישראלים השבויים בידי חמאס.

בג"צ קבע בעבר כי מערכת הביטחון יכולה להחזיק רק גופות מחבלי חמאס לצרכי מו"מ עתידי על גולדין ושאול. בקביעה זו לא נכללו גופות מפגעים בודדים ללא זיהוי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית