מערך ה"יסעור" הושבת עקב התקלה במסוק בדרום

מסוק "יסעור" ובו כוח של יחידה מיוחדת ביצע נחיתת חירום באזור בית קמה בעקבות התלקחות במנוע. הודות לתושיית הצוות, לא היו נפגעים בתקרית. מפקד חיל האוויר הורה על השבתת המערך עד לבירור נסיבות הדליקה שפרצה

 

זירת השריפה שנגרמה עקב נחיתת המסוק. צילום: תיעוד מבצעי שירותי כיבוי והצלה

צוות מסוק ״יסעור״ של חיל האוויר ביצע אתמול (ג') נחיתת חירום באזור בית קמה, לאחר שדיווח על תקלה טכנית שגרמה להתקלחות במנוע. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים. וכי האירוע יתוחקר. בעקבות הדליקה שפרצה המסוק נהרס כליל. לאחר התקרית מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על השבתת מערך מסוקי היסעור עד לבירור נסיבות הדליקה במסוק.

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס לתקרית החריגה ואמר: "מדובר היה בטיסת אימונים של טייסת היסעורים עם צוות שלדג. על הסיפון היו שני טייסים, מכונאי מוטס ו-11 לוחמים. קרתה תקלת מנוע חמורה והתפעול של צוות המסוק הציל את חייהם ואת חיי לוחמי שלדג. הם פרקו מהמסוק בשלום והאש התפשטה מהמנוע לגוף המסוק".

הקצין הבכיר סיפר כי בעקבות הדליקה המסוק נמחק מהסד"כ של הטייסת. "מערך היסעור לוקח חלק מרכזי בפעילות המבצעית. זה המסוק שחילץ את הכוח המיוחד מרצועת עזה בפעולה בחאן יונס. אנחנו גאים בתפעול צוות האוויר שהציל חיים. נבין ונעמיק מה גרם לאש. ההערכה היא שהאירוע החל בתקלה טכנית במנוע שגרמה לאש", אמר הבכיר. 

הקצין התייחס לדגם המסוק וציין כי מדובר בכלי טיס ותיק, וכי "בימים אלה מתבצע תהליך רכש למחליף ליסעור. "היה צוות טייסים שהיה בימים האחרונים בארה"ב במטרה לבצע טיסות במסוקים שהם אופציה להחלפת היסעור", סיכם קצין חיל האוויר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לשריפה שנגרמה בעקבות ההתלקחות על המסוק. לוחמי האש אשר הגיעו למקום החלו בפעולות כיבוי לאחר שנוסעי המסוק פונו מהמקום. לאחר מאמצי הכיבוי הושגה שליטה על השריפה, והאירוע כאמור הסתיים ללא נפגעים. משירותי הכבאות נמסר עוד כי בשלב זה האירוע נמצא בחקירה של מספר גורמים.

מפקד הזירה, סגן טפסר אבי הרוש, תאר את האירוע: "קיבלנו הודעה על שריפת מסוק מערבית לבית קמה. בגלל שמדובר באירוע מורכב הזנקנו למקום כוחות כיבוי נוספים וכאשר הגענו למקום פעלנו מיד לכיבוי השריפה וסריקה לאיתור לכודים. לשמחתנו כל יושבי המסוק יצאו שלמים ובריאים טרם הגעתנו למקום. כרגע הסתיימו פעולות הכיבוי ואנו בשליטה מלאה. האירוע נחקר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית