עובדי NSO תובעים את פייסבוק

קבוצת עובדים מחברת NSO GROUP הגישו תביעה ובקשה למתן סעד זמני כנגד חברת Facebook העולמית בדרישה לפתוח את החשבונות החסומים שלהם ב-Facebook ו-Instagram עד להכרעת בית המשפט בתביעה

קבוצת עובדים מחברת NSO GROUP הגישו תביעה ובקשה למתן סעד זמני כנגד חברת Facebook העולמית בדרישה לפתוח את החשבונות החסומים שלהם ב-Facebook ו-Instagram עד להכרעת בית המשפט בתביעה. התביעה הוגשה לאחר שחברת פייסבוק חסמה חשבונות משתמש לעובדים, עובדים לשעבר ואף בני משפחה שלהם, ללא כל עילה והודעה מוקדמת.

קבוצת עובדים מחברת NSO GROUP הגישו לפני שעה קלה תביעה ובקשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב לתת צו מניעה זמני נגד חברת Facebook העולמית, המורה לפתוח מחדש את חשבונותיהם החסומים ברשתות ה-Facebook וה-Instagram וזאת עד להכרעת בית המשפט.

לפי כתב התביעה, חברת Facebook העולמית הפרה את ההסכם בינה לבין התובעים בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים של אלו באופן פתאומי, גורף וללא כל הודעה מוקדמת. יתרה מכך, חברת Facebook לא העלתה כלפי העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים בינם לבין חברת Facebook , ולמעשה לא סיפקה עילה לחסימת חשבונותיהם. העובדים טוענים בתביעתם כי חברת פייסבוק הפעילה "עונש קולקטיבי" על העובדים בכך שבחרה לחסום את חשבונותיהם הפרטיים בשל הליך משפטי שמנהלת פייסבוק נגד מקום עבודתם.

תביעת העובדים הוגשה לאחר פניות חוזרות ונשנות של העובדים לחברת פייסבוק בבקשה לשחרר את חשבונותיהם הפרטיים,  פניות שלא קיבלו מענה עד לרגע הגשת התביעה. "חסימת החשבונות הפרטיים שלנו היא מהלך פוגע ולא צודק של חברת פייסבוק כלפינו. בנוסף, הידיעה שנעשה חיפוש ושימוש בנתונים אישיים עלינו מטרידה אותנו מאוד. אנחנו גאים להיות עובדי NSO, חברה ערכית וישראלית שהמוני אנשים ברחבי העולם חייבים את חייהם לטכנולוגיה שלנו, אנו מאמינים בצדקת דרכנו ונמשיך לפעול כדי לסייע לממשלות ברחבי העולם למנוע פשע וטרור באמצעות הטכנולוגיה אותה אנו מפתחים", אמרו העובדים.

את העובדים מייצגים עוה"ד רן שפרינצק, נעמה ארליך ודר רג'ואן ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'. חברת NSO היא חברת תוכנה ישראלית המפתחת טכנולוגיות מתקדמות שמטרתן לסייע לסוכנויות ממשל וגופי אכיפת חוק בחקירה ומניעת פשיעה חמורה, פדופיליה וטרור המתגבשים בין היתר בפלטפורמות ואפליקציות מוצפנות.

אולי יעניין אותך גם