הדו"ח הכספי של אלביט: תעש שווה לחברה כ-120 מיליוני דולרים ברבעון

אלביט פרסמה את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי, ממנו עולה כי חלק ניכר מגידול הכנסות החברה הביטחונית נובע מהתוספת של תעש. היחידה שמכניסה הכי הרבה כסף לחברה היא חטיבת התעופה. נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס: "חיזקו את הפוזיציות שלנו בשווקים אסטרטגיים"

 
הדו"ח הכספי של אלביט: תעש שווה לחברה כ-120 מיליוני דולרים ברבעון

נשיא ומנכ"ל אלביט בצלאל מכליס. צילום: באדיבות החברה

 

אלביט פרסמה דו"ח כספי עם תוצאות לרבעון שלישי ,2019 הכולל איחוד עם תעש. לפי הפרסום, הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכמו ב- 1,101.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- 895.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2018. לפי הדו"ח, חלק ניכר מהגידול בהכנסה לרבעון זה נובע מתוספת ההכנסה של תעש (בעיקר אלביט יבשה). אם לוקחים בחשבון גידול אורגני של כ-10 אחוזים, אזי התוספת של תעש מסתכמת בכ-120 מיליוני דולרים לרבעון, המשקפים הכנסה שנתית של כחצי מיליארדי דולרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, התייחס לתוצאות הדו"ח ואמר: "אנו שבעי רצון משיעור הצמיחה במכירות, בייחוד בצפון אמריקה שהוא אזור אסטרטגי עבורנו ובו המכירות צמחו ברבעון זה לכ-30% מכלל המכירות ברבעון. בשנה החולפת השלמנו מספר רכישות חשובות אשר הרחיבו את פורטפוליו המוצרים שלנו וחיזקו את הפוזיציות שלנו בשווקים אסטרטגיים. שילובן של הרכישות האחרונות מתקדם על פי הציפיות ואנו ממשיכים לבחון הזדמנויות נוספות למיצוי סינרגיה, הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות. לאלביט מערכות יש ניסיון מוצלח בייצור ערך באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות, ואנו מתכוונים להמשיך לפעול תחת אסטרטגיה זו בעתיד הנראה לעין".

עוד עולה מהדו"ח שהמס האפקטיבי שמשלמת אלביט עומד על 9.5 אחוזים. "שיעור המס האפקטיבי מושפע מתמהיל שיעורי המס במדינות השונות בהן לחברה ולחברות הבת שלה נוצרות הכנסות לצרכי מס, וכן מהכנסות והוצאות אחרות שאינן נכללות בחישוב ההכנסה לצרכי מס", נכתב בהודעה.

ירידה בהכנסות מאירופה, עלייה בצפון אמריקה

הרווחיות של אלביט עומדת על 6.5 אחוזים בחישוב US -GAAP. מדובר בירידה ברווחיות לעומת 7.2 אחוזים ברבעון אשתקד. צבר ההזמנות של החברה ליום 30 בספטמבר 2019 היה 9,796 מיליארד דולר, לעומת 8,108 מיליארד דולר לאותה תקופה אשתקד. כ- 62% מצבר ההזמנות של החברה מיועד למכירה ללקוחות מחוץ לישראל. כ- 46% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע ברבעון האחרון של 2019 ובמהלך 2020.

החטיבה הכי מכניסה ברבעון זה הייתה חטיבת התעופה (Airborne systems), אחריה חטיבת C4ISR systems, יבשה ואלקטרואופטיקה. בחטיבת היבשה ישנו גידול בהכנסות של 142 מיליוני דולרים ביחס לרבעון אשתקד. מדובר בגידול של כמעט 100 אחוזים, ככל הנראה מרבית הגידול, כאמור, הודות לתעש מערכות.

מבחינת הכנסות גיאוגרפיות, ניתן לראות ירידה בהכנסות מאירופה ואסיה ביחס לרבעון אשתקד לעומת עליה בצפון אמריקה ובישראל. השינויים בהיבט זה ככל הנראה קשורים בחלקם לשילוב נתוני תעש. על פי דו"ח זה, כשליש מהכנסות אלביט מגיע מצפון אמריקה. יצוין כי הכנסות חטיבת ראיית הלילה של האריס צפויות להשפיע על ההכנסות מארה"ב בדו"ח הבא. 

אולי יעניין אותך גם