אלביט סיפקה משלוח ראשון של עמדות נשק לנגמ"ש הפיראנה הרומני

בכיר בחברה אמר כי אלביט סיפקה משלוח ראשון מתוך שניים של העמדות לקבלן הראשי ג'נרל דינמיקס. 32 עמדות נוספות יימסרו בשנת 2020

 

Piranha V. צילום: מתוך טוויטר

אלביט סיפקה משלוח ראשון של 30 עמדות נשק לכלי רכב משוריינים מסוג Piranha V שהורכבו ברומניה. כך אמר בועז כהן, סגן נשיא בכיר באלביט מערכות לאתר Actmedia.eu. עמדות הנשק נמסרו לקבלן הראשי, חברת ג'נרל דינמיקס, ו-32 עמדות נוספות יימסרו בשנת 2020.

יוסטון גבריליו, מנכ"ל Elmet Romania International, חברת בת של אלביט, דיבר על פעילותה של החברה שפועלת מבקאו, רומניה. "יש לנו 20 לקוחות ברחבי העולם. אנו מספקים מוצרים באירופה, ארה"ב, דרום אמריקה וישראל. אנו גאים מאוד שנוכל לייצר גם לרומניה", אמר  גבריליו.

"אנו מייצרים חלקים וצריח 30 מ"מ שהוא חלק מתוכנית Piranha V. רוב החומר בו אנו משתמשים מגיע מהתעשייה המקומית. יש לנו שיתופי פעולה עם קבלנים רבים, חברות רומניות, שחלקם קנו מכונות לצורך שיתוף הפעולה עמנו", אמר המנכ"ל. החלקים לצריחים מיוצרים במפעל בקאו, מורכבים במג'ורלה ואז הצריחים מועברים לעבודות מכניות בבוקרשט.

המשלוח הראשון מבין שניים של 36 כלי רכב משוריינים מסוג Piranha V, יועבר עד סוף פברואר הקרוב. "יש לנו התקשרות חדשה, תוכנית אב חדשה שתושלם עם המשלוח של 36 כלי רכב משוריינים בפברואר. ואז התוכנית כולה מתאפסת", אמר החודש ניקולאי סיוקה, שר הביטחון הרומני, בחנוכת הייצור של Piranha V בבוקרשט.

החוזה סביב ה-Piranha V נחתם בינואר 2018 תמורת 895 מיליון יורו מחברת ג'נרל דינמיקס, שבבעלותה יחידת ייצור בשוויץ. החוזה מניח רכישה של 227 רכבים, שחלקם יורכב ברומניה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית