על רקע המתיחות: יו"ר המטת המשולבים מבקר בישראל

לאחר התקיפה הנרחבת של ישראל בסוריה נגד יעדים איראניים, ועל רקע ההתחממות מול טהרן, הגיע הגנרל האמריקני מארק מילי לביקור רשמי בארץ. הוא ייפגש עם הרמטכ"ל וידון עמו בסוגיות אזוריות

 

גנרל מארק מילי עם נחיתתו בישראל לצד הרמטכ"ל כוכבי. צילום: דובר צה"ל

על רקע המתיחות מול איראן, הגיע היום ('א) לישראל יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה״ב, הגנרל מארק מילי. מצה"ל נמסר כי ביקור הגנרל מילי מתקיים בהמשך לביקורי קצינים בכירים נוספים מצבא ארה״ב בחודש האחרון, כחלק משיתוף הפעולה בין הצבאות, ובמהלכו צפויים השניים לדון בין השאר בהתפתחויות באזור.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מוקדם יותר החודש ביקר בישראל מפקד חיל האוויר האמריקני, גנרל דיוויד גולדפיין. במהלך הביקור נפגש עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ועם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.  הגנרל גולדפיין קיים בביקורו דיונים ופגישות שונות, ביקר בטייסת 140 (נשר הזהב) שברשותה מטוס ה'אדיר' (F35i) וטס במטוס 'בז' (F15). יחד עם הגנרל גולדפיין ביקר גם מפקד כוחות האוויר האמריקנים באירופה, גנרל ג'פרי ל. האריגיאן ובכירים נוספים.

יו"ר המטות המשלובים של צבא ארה"ב עם נחיתתו בישראל. צילום: דובר צה"ל

עוד לפני ביקור מפקד חיל האוויר האמריקני, ביקר בארץ מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM),  גנרל קנת' מקינזי. במסגרת הביקור נפגש לראשונה הגנרל מקינזי עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. במהלך הפגישה דנו בשורת נושאים מבצעיים ובהתפתחויות במזרח התיכון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית