מערך הסייבר חושף: מערכת "חלון ראווה" נמצאת לקראת השקה

המערכת, שמיועדת לניהול סיכונים בתחום ההגנה בסייבר, נמצאת בשלבים אחרונים של פיילוט ותהפוך בקרוב למבצעית. את הדברים אמר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, בכנס Nextech 2019. סיקור מיוחד מהכנס בבאר שבע

 
מערך הסייבר חושף: מערכת "חלון ראווה" נמצאת לקראת השקה

ראש מערך הסייבר יגאל אונא בכנס Nextech 2019. צילום: רונן טופלברג

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, חשף היום (ד') כי מערכת "חלון ראווה" תושק בקרוב. במהלך כנס Nextech, הנערך בפארק גב-ים נגב בבאר שבע, אמר אונא: "משטח התקיפה רחב ואנחנו צריכים לפעול כל העת לצמצם אותו יחד עם המגזרים השונים ועם המשק, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות. 'חלון ראווה' היא אחת מאותן טכנולוגיות. זוהי מערכת לאומית חדשה אשר נמצאת בשלב הפיילוט ואנו מקווים להפכה למבצעית בקרוב. המערכת מיועדת לניהול סיכונים ולהערכת מוכנותם של ארגונים במשק ובממשלה אל מול איומי הסייבר", סיפר אונא.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הוא ציין כי "המידע יגיע מהארגונים עצמם וממדדים חיצוניים בלתי תלויים. המערכת מייצרת  תמונת מצב, שעון בזמן אמת ומספקת המלצות קונקרטיות להעלאת חומות הגנה ומידע לגבי חולשות ופרצות שיש לסגור במהירות תגובה גבוהה".

אונא הוסיף כי בתחום הגילוי וזיהוי של תקיפות וחולשות, מפעיל מערך הסייבר הלאומי בפארק ההייטק בבאר שבע מרכז לדיווח ולסיוע לאירועי סייבר בחיוג חינם 119, אשר מאויש באנשי מקצוע 24/7. "כל אדם או ארגון אשר חש מאוים או מותקף בהקשר של סייבר יכול להרים טלפון בכל שעות היממה ולקבל מענה אנושי וסיוע. אנו מקבלים מאות פניות ביום וזהו כלי מצוין לזהות מוקד של חולשה או תחילתה של פריצה או תקיפה כזו או אחרת".

אונא התייחס עוד למהפכת הבינה המלאכותית וציין כי למדינת ישראל פוטנציאל להיות מובילה עולמית בתחום. "בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק בסייבר בכל הקשור לאיומים, מהירות ונפח פעילות, יכולות וזירת לוחמה חדשה, יכולת לחקות התנהגות אנושית ולעקוף מערכות הגנה. היא תאפשר עוד יכולות שעשויות לקצר טווח ולזהות חולשות באופן מהיר במיוחד. אם פעם דובר על שבועות וימים, זה מצטמצם לעניין של שעות", סיכם אונא.

אולי יעניין אותך גם