פצצת AGM-154 JSOW תותאם למטוסי F-35

הפצצה המונחית המדויקת תוצע למפעילי החמקן כנשק-מנגד מתקדם. שש מדינות במזרח התיכון הביעו התעניינות בפצצה

 

הפצצה הגולשת משוחררת ממטוס f-16. צילום: מתוך ויקיפדיה

פצצת הדיוק הגולשת AGM-154 JSOW, תוצרת חברת ריית'יאון, תותאם לנשיאה במטוסי חמקן F-35 ותוצע למפעיליו כנשק-מנגד מתקדם ביותר. במזרח התיכון ישנן שש מדינות הנמצאות בשלבים שונים של רכש החימוש המדויק המתקדם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

זרוע האוויר של הצי האמריקני כבר רוכשת את הפצצות עבור מטוסי F-35C ועתה מתחיל חיל האוויר האמריקני לערוך ניסויים בהתאמת הפצצות למטוסי F-35A.

על פי דיווחים שונים, פצצות JSOW מתאימות לנשיאה במטוסי F-15 ו-F-18 של בואינג ומטוסי F-16 של לוקהיד מרטין. טווח הגלישה של הפצצה הוא 130 ק"מ, חתימת המכ"ם שלה נמוכה, ולכן היא מתאימה למטוסי חמקן כשהם חודרים לשטח אויב.

הפצצה מונחית GPS ובדגמים החדשים מותקן ראש ביות אינפרה-אדום, המחפש, כשהפצצה גולשת מעל שדה הקרב, מטרות כמו מבנים, סוללות טילים או כלי רכב. הפצצה תוקפת את המטרות באופן אוטומטי. את ראש הקרב ניתן לכוון להתפוצצות בגבהים ובזמנים שונים, לפי רצון המפעיל.

הפצצה היא בעלת כושר חדירה לבונקרים עשויים בטון. מטרה מתאימה נוספת לפצצה הגולשת היא סוללות הגנה אווירית S-400 תוצרת רוסיה הנמצאות כבר במזה"ת, בטורקיה ובסוריה.

בחברת ריית'יאון אומרים כי מדינות במזה"ת מתעניינות בחימוש בגלל יכולתו לגלוש אל המטרה בזווית נמוכה, תכונה חשובה כשהמטוס תוקף מערה או מקום מסתור תת-קרקעי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית