מיליפול 2019: חברות ישראליות הציגו פתרון לאיומי דריסה

חברות "ראם מחסומים" ו-ג.ג. מערכות מיגון מציגות בתערוכה הביטחונית בפריז פתרון חדשני לאיום הדריסה באירועים המוניים. מערכת ה"ראם" מסוגלת לבלום גם משאית מתפרצת במשקל של עד 7.5 טונות. סיקור מיוחד מאירוע מיליפול 2019

 

"מדובר במוצר פשוט". ה"ראם"

חברת "ראם מחסומים" הישראלית, המייצרת מחסומים ומוצרי ביטחון נוספים וחברת ג.ג. מערכות מיגון, מציגות בתערוכת מיליפול 2019 בפריז את מחסום ה"ראם". מדובר בפיתוח חדשני הנותן פתרון לעצירת רכב מתפרץ לכיוון קהל או יעד מאובטח ע"י מחסום בפריסה מהירה. ג.ג. מערכות מיגון מייצגת באירופה את "ראם מחסומים" ומפיצה את ה"ראם" תחת השם PARB (Portable Anti-Ram Barrier).

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המחסום מספק מענה לכמה דרישות:  ניוד קל ומהיר - המחסום פריק וניתן לניידו לכל מקום ולהקימו בפרק זמן של דקות בודדות; מבצעיות - המחסום יבלום גם משאית מתפרצת במשקל כולל של 7.5 טונות בפחות מ-15 מטרים; הנדסי - המחסום בעל המבנה המיוחד פועל על עקרון הסטת האנרגיה המתפרצת ופיזורה.

ה"ראם". מסוגל לעצור משאית במשקל גבוה

מדובר במוצר פשוט, עשוי מפלדת אל-חלד בעל מבנה קשיח, המיוצר מחלקי אורך ורוחב הניתנים לחיבור ושרשור באורכים שונים בהתאם לצרכי הלקוח. המחסום אינו דורש ידע מוקדם או כלי עבודה להרכבתו. לחסימת כביש סטנדרטי ייקח כ-5 דקות. למחסום תוספות של גלגלים פריקים לניוד קל ומהיר, תיקי קנבס ועגלות לשינוע.

מנכ"ל "ראם", אברהם גמסון, מסביר כי "מיד לאחר הפגיעה של הרכב במחסום ובדוקרנים המשולבים בו, נגרם נזק בלתי הפיך למרכב התחתון של הרכב. התאוצה השלילית מורידה את האנרגיה למינימום עד לבלימה מוחלטת במרחק קצר ביותר. בעת תכנון מרכיבי האבטחה לאירוע המוני, המחסום יוצב תוך התחשבות בתנאי השטח והמרחק מהיעד וכפי שמבוצע בכל מבצע אבטחה".

"החזון שלי", אומר אברהם, "הוא שה'ראם' יהפוך בשנים הקרובות לתקן מחייב בכל אירוע המוני, החל ממופעים ואירועי ספורט, מרתונים, צעדות, במות בידור וכ"ו  וישרת את ייעודו להציל חיי אדם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית