דובר צה"ל: "פעלנו נגד המארח הסורי והאורח האיראני"

תא"ל הדי זילברמן התייחס לתקיפה הנרחבת בסוריה ופירט את היעדים האיראניים והסוריים שהותקפו. הוא הדגיש התקיפה תואמה עם רוסיה. "ערוכים להגיב בחומרה", אמר דובר צה"ל

 

"פעלנו נגד המארח הסורי והאורח האיראני", כך אמר הבוקר (ד') דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן לאחר התקיפה הנרחבת שביצע הלילה צה"ל בשטח סוריה. "היוזמה בידינו. לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה. מאז הירי אתמול לגולן הכנו נוהל קרב שכלל הרחבה של פריסת הגנה אווירית והכנת התקיפה. גל התקיפות היה נרחב במטרותיו. התקיפה כללה עשרות רכיבים בדמשק מדרום וממערב לעיר ובגולן. הותקפו מטרות סוללות טילי קרקע-אוויר מתקדמות שנכנסו לפני עשור, מחסני אמל"ח, מפקדות ועמדות תצפית", אמר דובר צה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הסוג השני של המטרות", המשיך תא"ל זילברמן, "נכסים איראניים. מבנים שהם תשתית איראנית - מפקדה בשדה התעופה הבינ"ל דמשק ומטרות של שינוע לוגיסטי. כלל המטרות במרחב דמשק והתצפיות ברמת הגולן. נורו מספר טילי נ"מ והשמדנו את הסוללות שירו.פעלנו נגד המארח הסורי והאורח האיראני. אנחנו ערוכים להגנה והתקפה ונגיב בחומרה על ניסיון להגיב".

תא"ל זילברמן התייחס להיערכות של צה"ל לתגובה אפשרית לתגובה הנרחבת והדגיש כי התקיפה תואמה עם רוסיה. "אנו ערוכים לכל תרחיש. לא נשלים עם ההתבססות האיראנית. זה קו אדום. לא תקפנו את המשגרים מהם נורו הרקטות אתמול. לא תקפנו סוללות נ"מ s-300. נבין את תמונת הנפגעים שלהם. תיאמנו גם עם המעצמות שבאזור (הרוסים). נערכים לשלושה תרחישים: חוסר תגובה, תגובה מינורית ותגובה יותר משמעותית. כרגע אין הנחיות של פיקוד העורף. אין תגבורי כוחות בצפון".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית