דיווח: האקרים פרצו למתמודדת על מכרז מתקן התפלה

על פי הדיווח, נגד חברת תשתיות ישראלית, המתמודדת במכרז להקמת המתקן בשורק, בוצעה תקיפת סייבר

 

מתקן התפלת מים בישראל. צילום (ארכיון): AP

פרסום של עיתון הארץ חושף כי חברת תשתיות ישראלית נפגעה באחרונה מהתקפת סייבר. זאת, בעת שהיא מתמודדת מול חברה סינית במכרז להקמת מתקן התפלת מים  בשורק, אזור רגיש מבחינה ביטחונית. מידע על ההתקפה הגיע למערך הסייבר הלאומי שפתח בחקירה.

על פי דיווח בכלכליסט מחודש מאי האחרון המתמודדות על מתקן ההתפלה הן IDE, האצ'יסון (Hutchison) ושותפות של החברות אלייד, אפקון ואקינואה (Acciona, Allied ו־Afcon) לשותפות קוראים קבוצת 4A Desalination. לפי הדיווח של הארץ, החברה שנפגעה היא ישראלית, ולכן מדובר ככל הנראה בIDE, אפקון או באלייד תשתיות. עם זאת, אין לכך אישור רשמי.

נזכיר כי המתח בין המתמודדות הגיע לשיא בחודש ספטמבר האחרון, כאשר קבוצת 4A Desalination הגישה עתירה נגד IDE והאצ'יסון במכרז להקמה ולהפעלה של מתקן ההתפלה הגדול בארץ ובעולם - שורק ב'. כך לפי דיווח בגלובס. "העתירה באה על רקע מסקנות ועדה ציבורית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, שמצאה חשדות לכאורה למעשי מרמה בהפעלת מתקן ההתפלה שורק א', ששתי החברות היו שותפות בבעלות עליו. הוועדה הוקמה בעקבות חשיפת 'גלובס' כי שיעור המלחים במים שסיפק מתקן ההתפלה היה גבוה עד פי ארבעה מהשיעור שנקבע בהסכם הזיכיון. הוועדה, שהעבירה את ממצאיה למשטרה, אשררה את הנטען בכתבה, לפיו ריכוזי המלחים החריגים היו תופעה שיטתית שנמשכה שנים".

אין ספק כי הדיווח על תקיפת הסייבר הינה תוספת למאבק המשפטי בין שלושת הגופים שנסוב, כאמור, סביב מכרז שהיקפו נאמד בשני מיליארד שקלים. 

פנינו לקבוצת 4A Desalination. אם תימסר תגובה היא תפורסם בהמשך. מחברת IDE נמסר כי הם לא מתייחסים לנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית