בכיר רוסי: "רוסיה מוכנה לספק נשק לאיראן"

ראש הארגון הממשלתי הרוסי לשת"פ צבאי אמר בסלון האווירי בדובאי, כי רוסיה מוכנה לנהל מו"מ עם טהרן, אך רק אחרי שהסנקציות הבינ"ל נגדה יוסרו. בתוך כך, בכיר רוסי אמר כי הסנקציות האמריקניות על מוסקבה לא פגעו בייצוא הביטחוני של המדינה

 

פוטין ורוחאני. צילום (ארכיון): AP

"רוסיה מוכנה לספק נשק לאיראן, אך רק אחרי שיוסרו הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על טהרן", כך אמר דמיטרי שוגייב, ראש הארגון הממשלתי הרוסי לשת"פ צבאי-טכני.

במהלך ראיון עם "ספוטניק ניוז" בסלון האווירי בדובאי, אמר שוגייב כי איראן עשויה להתעניין במטוסי קרב, מסוקים, טנקים, כלי שיט, טילי חוף, מנועי מטוסים, כלי רק"ם וצוללות - כל אלה תוצרת רוסיה.

"הצד הרוסי מוכן לנהל מו"מ עם טהרן למכירת נשק בתנאי שהפרויקטים יתחילו להתממש אחרי הסרת הסנקציות הבינלאומיות", אמר הבכיר הרוסי. הוא הוסיף כי רוסיה ממשיכה גם היום לספק לאיראן נשק לא התקפי שלא חלות עליו מגבלות של האו"ם, כמו ציוד לוגיסטי, ציוד בדיקה (צב"דים), ציוד לניטור רדיו ומערכות תצפית".

הרוסים: הייצוא הביטחוני שלנו לא נפגע מהסנקציות

בתוך כך, בכיר בתעשיית הנשק הממשלתית הרוסית טוען כי מכירות הנשק והייצוא הצבאי הרוסי לא נפגעו מהסנקציות שהוטלו על המדינה על ידי האמריקנים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

החברה הממשלתית רוסטק מייצרת, בין היתר, רובי קלצ'ניקוב ומסוקים. החברה נמצאת בין החברות הרוסיות שעליהן הוטלו סנקציות עקב סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ובשל סיבות וגורמים נוספים.

אמצעי לחימה של חברת רוסטק. צילום (ארכיון): AP

רוזובורונקספורט, הסוכנות הממלכתית הרוסית לייצוא ויבוא, רשמה מכירות צבאיות בהיקף של 13.7 מיליארד דולר בשנת 2018, מעט גבוהה יותר מהשנה הקודמת. כך אמר מנהל רוסטק, סרגיי צ'מזוב, בשיחה עם כתבים בסלון האווירי בדובאי. "המכירות לשנת 2019 צפויות להיות זהות לשנת 2018 מכיוון שהחברה רשמה כבר מעל 11 מיליארד דולר בשלב זה", אמר הבכיר.

בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס, אמר צ'מזוב: "זה הולך וגדל. המשמעות היא שהייצור שלנו הוא באיכות גבוהה ואמינה יותר. נמשיך גם בשיתוף הפעולה הצבאי עם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, עם מספר פרויקטים שמתנהלים למרות שמדינות מערביות מסוימות מתנערות משתי מדינות המפרץ בגלל תפקידן במלחמת תימן".

"יש מדינות כמו גרמניה, נורבגיה ואחרות שהגבילו את מכירת הנשק למדינות העוסקות במלחמת תימן. רוסיה משתפת פעולה תמיד רק עם ממשלות לגיטימיות ותמיד דגלה להסדר דיפלומטי של הסכסוך בתימן. מספר פרויקטים מתנהלים בשיתוף עם ערב הסעודית, כולל תוכניות להקמת מפעל קלצ'ניקוב בממלכה", אמר צ'מזוב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית