לאחר עסקת הרכש עם רוסיה: ארה"ב מאיימת בסנקציות על מצרים

גורם אמריקני בכיר אמר כי ארה"ב עשויה להטיל על המצרים סנקציות ולמנוע ממנה סיוע צבאי, עקב הסכם הענק למכירת מטוסי Su-35. "בקהיר מודעים למצב", אמר הגורם

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים א-סיסי. צילום: AP

ארה"ב עשויה להטיל סנקציות על מצרים ולמנוע ממנה רכש עתידי של אמצעים צבאיים במידה ותמשיך בהליך רכישת מטוסי קרב רוסיים. כך אמר השבוע גורם בכיר אמריקני. האזהרה של ארה"ב מגיעה על רקע ההסכם של המצרים עם הרוסים לרכישת יותר מ-20 מטוסי קרב מסוג Su-35, בשווי של כשני מיליארד דולרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"זה מסכן את המצרים בהטלת סנקציות וזה מסכן אותם באובדן רכישות עתידיות. זה לא דבר חדש" אמר קלארק קופר, בכיר במחלקת המדינה האמריקנית. "בקהיר מודעים לכך בבירור", אמר קופר בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי רויטרס, ארצות הברית העבירה לאורך השנים למצרים מיליארדי דולרים של סיוע כלכלי וצבאי. קופר אמר עוד כי השימוש ב- Su-35 ובמערכות נשק רוסיות אחרות עלול להוות איום על יכולתה של מדינה לפעול במשותף עם צבא ארצות הברית ומדינות נאט"ו אחרות.

בחודש מרץ השנה דווח כי בין מצרים לרוסיה נסגרה עסקת על רכש 24 מטוסי SU-35. עסקה זו, בהיקף שני מיליארדי דולרים, מצטרפת לעסקת מטוסים קודמת בין המדינות סביב מטוסי MiG-29M / M2. האספקה צפויה להתחיל ב2020-2021. החימוש של המטוסים יהיה גם הוא רוסי.

לאחרונה התפרסם עוד כי רוסיה מקיימת התייעצויות עם מצרים גם לאספקת מסוקי קרב מדגם KA-52 תוצרת רוסית, שיוצבו על ספינות התקיפה האמפיביות MISTRAL של הצי המצרי.

בסוצ'י התקיימה בחודש אוקטובר פסגה רוסית-מצרית לדיון בשיתוף פעולה בין שתי המדינות. במסגרת זו, אמר ראש האיגוד לשת"פ צבאי וטכני, דמיטרי שוגייב, כי התכנית היא לצייד את כלי השיט האמפיבי של הצי המצרי במסוקי קרב רוסיים על תחמושתם.

על פי דיווחים שונים, רוסיה דנה עם מצרים על אספקת מסוקים, ציוד לוחמה אלקטרונית ומערכות הגנה אווירית, וכי מצרים היא "שותפה מובילה בתחום שת"פים צבאיים וטכניים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית