מספנות ישראל מספקת ספינת סיור ימי להונדורס

ספינת ה-OPV62 יצאה לדרכה ותגיע להונדורס בעוד כחודש, זאת כחלק מהסכם שנחתם כבר לפני כשלוש שנים. הספינה תצויד בין היתר בטילי ספייק ומערכת קשר של חברה ישראלית. המדינה גם צפויה לקבל עמדות נשק ימיות של אלביט

 

צילום: באדיבות מספנות ישראל

בהמשך להסכם שנחתם בין ישראל להונדורס ב-2016, תספק מספנות ישראל לחיל הים של הונדורס ספינת OPV62. הספינה יצאה לדרך מישראל בימים האחרונים וצפויה להגיע להונדורס עוד כחודש. כך לפי פרסום שלLaprensa.hn .

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הספינה, תחת השם José Trinidad Cabañas, תצויד בטילי ספייק, מערכת קשר של חברת טק-מר ומכ"מ של טרמה הדנית. בנוסף, חיל הים של הונדורס צפוי לקבל גם שתי עמדות נשק ימיות של אלביט עבור כלי שיט קיימים.

לפי כמה ימים דיווחנו כאן, על פי פרסום של laprensa.hn, כי ישראל הפכה להיות ספקית האמל"ח הראשית של הונדורס. בין השנים 2009 עד 2018, הונדורס רכשה מישראל נשק בהיקף של 31 מיליוני דולרים, המהווים כ-29 אחוזים מכלל רכישות הנשק של המדינה. שניה לישראל היא ארה"ב עם נתח שוק של 20 אחוזים.

הכתבה ציינה גם את ההסכם שסגרה ישראל עם הונדורס בהיקף 210 מיליוני דולרים. ההסכם נמתח על השנים 2016 עד 2026 עם היקף רכש משתנה כל שנה במתווה G2G. במסגרת ההסכם, הונדורס רכשה מגוון סוגי אמל"ח, ביניהם, נשק קל של IWI, תחמושת לנק"ל, אקדחים, אמצעי סייבר, כלי שיט, שני כלי שיט בלתי מאוישים, חלקי חילוף למטוסי F-15E / F, מסוקי בל 412, ציוד תקשורת ושלוש מערכות בלתי מאוישות. את המל"טים סיפקה אלביט.

בנוסף, התעשייה האווירית הקימה בהונדורס את המנהל הארצי למחקר ומודיעין בסייבר (CERT) בסכום של כ-49 מיליוני דולרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית