נתניהו בתום הערכת מצב: "יש כאן הישג גדול, חיזקנו את ההתרעה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים יחד עם שר הביטחון בנט ובכירי צה"ל דיונים ביטחוניים בפיקוד הדרום. הוא הדגיש כי פני ישראל לא להסלמה. שר הביטחון בנט לאחר הדיון: "שכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו"

 

ראש הממשלה נתניהו בדיון בפיקוד דרום. צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

במסגרת סבב ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ד') דיונים ביטחוניים עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירי מערכת הביטחון במפקדת פיקוד הדרום.

בתום הדיון אמר נתניהו: ״סיכמנו על צעדי ההמשך. יש כאן הישג גדול של מדינת ישראל לחיזוק נוסף של ההרתעה שלנו. רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על כוונת ואנחנו אכן נשים על כוונת את כל מי שבא לפגוע בנו. מעבר לכך פנינו לא להסלמה אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

טרם הדיון אמר ראש הממשלה כי ״יש כאן שינוי אמיתי של המשוואה משום שעכשיו יודעים ראשי המחבלים ואחרון הפעילים שלהם, שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי, ולפעול נגדם.

זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים", אמר נתניהו.

מתוך דיון הערכת המצב בפיקוד הדרום. צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ 

"אנחנו נמצאים ביום השני של המערכה בעזה. ההישגים טובים - אדריכל הטרור של הג'יהאד האסלאמי חוסל, ויש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו", אמר שר הביטחון נפתלי בנט בתום הדיון.

"אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור. החלטה דומה יש גם לג'יהאד האסלאמי כארגון. נראה כרגע שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות", אמר בנט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית