נתניהו: "הג'יהאד האסלאמי מבין שנמשיך להכות בו ללא רחם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להסלמה בדרום בפתח ישיבת הממשלה. שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לראשונה לסבב הלחימה, ואמר: "מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה"

נתניהו בישיבת הממשלה היום. צילום: AP

על רקע המצב הביטחוני וההסלמה מול רצועת עזה, התכנסה היום הממשלה לדיון מיוחד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח הישיבה: "אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד האסלאמי. הוא היה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מרצועת עזה בשנה האחרונה. אני מבקש לשבח את לוחמי כיפת ברזל שיוצרים סטנדרט חדש עם יותר מ-90% יירוטים".

"מוטב שהג'יהאד יבין זאת עכשיו במקום מאוחר מדי", הדגיש נתניהו, "אני מאמין שהמסר מתחיל להיקלט. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו. אם הם חשבו שהמטחים או הפגיעות יחלישו אותנו הם טועים. יש להם ברירה אחת. זה יכול לקחת זמן, אנחנו רואים שהסבירות גבוהה מאוד".

מוקדם יותר, התייחס לראשונה למצב גם שר הביטחון החדש, נפתלי בנט. בנט התייחס לחיסול בכיר הג'יהאד אבו-אלעטא: ״אתמול לפנות בוקר ביצעו צה״ל וכוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. בהאא אבו אל-עטא היה אדריכל טרור של הג׳יהאד האסלאמי שפעל נגד אזרחי ישראל. הוא חוסל. עשינו את זה אתמול, ולא נהסס לפעול גם בעתיד", אמר בנט.

"הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת. מפקדי צה״ל, ובראשם הרמטכ״ל, לצד ראשי זרועות הביטחון, עושים הכל כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט", הוסיף שר הביטחון החדש.

בתוך כך, שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט הכריז אתמול על מצב מיוחד בעורף, ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראשי מערכת הביטחון התייחסו אתמול למבצע במסיבת עיתונאים מיוחדת. ראש השב"כ, נדב ארגמן, חשף: "הגענו למיטה שבה הוא ישן ולחדר הקטן שלו. הוא הסתתר בעת האחרונה בין דירות מסתור. אנו יודעים להגיע לכל גורם שמנסה לערער את ביטחון ישראל".

"הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים", אמר ראש הממשלה נתניהו, "צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד וזיהו חלון הזדמנויות ייחודי בתנאים ייעודיים עם מקסימום אחוזי הצלחה ופגיעה מינימלית בבלתי מעורבים".

"אני מבקש להבהיר", הדגיש נתניהו, "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש, זה יכול לקחת זמן. דרוש קור רוח ואורך רוח".

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, התייחס גם הוא ליעד: ״בהאא' אבו-אלעטא היה ׳פצצה מתקתקת חיה׳. האיש שהיה אחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה וגם לפני כן. הפעולה הייתה ממוקדת ומדויקת. אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית להמשך ההתקפה. אם נצטרך נעבור גם לסיכולים, אנחנו נערכים לכל תרחיש״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית