דובר צה"ל: "גא"פ מנהל משק רקטות לכמה ימי קרב"

תא"ל הדי זליברמן אמר כי צה"ל עיבה את מערך ההגנה האווירית בגוש דן. דובר צה"ל הדגיש: "לא רוצים הרוגים בלתי מעורבים שיכניסו את חמאס ללחימה"

 

יגביר את קצב הירי? ירי רקטות מרצועת עזה. צילום: AP

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס היום (ד') לסבב ההסלמה הנוכחי מול רצועת עזה, שנפתח עקב חיסול בכיר הארגון אל עטא, ואמר כי הוא טרם הסתיים. "עד לפני חצי שעה היה שקט מאז עשר אמש. הגא"פ לא סוגר את האירוע. הם מתכוונים לירות ירי כפי שירו אתמול. הם יורה באופן מדוד, ומנהלים את משק הרקטות לכמה ימי קרב. הם יורים אבל שומרים אופציות לרידוד ירי וללכת להרגעה בלחץ המתווכים".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"אני לא יכול להגיד שהאיום על מרכז הארץ נמוך יותר. אנחנו לא נביא את המדינה לשיתוק. האפשרות של ירי על המרכז קיימת. זה יכול לקרות. עיבינו את מערך ההגנה האווירית בגוש דן", אמר תא"ל זילברמן.

דובר צה"ל התייחס לשיקום של הארגון אחרי החיסול. "תהיה לו התאוששות קלה בציר הפיקוד והשליטה והירי יהיה היום יותר סדור מבחינתו. הגא"פ ממשיך לקדם מתארים לקידום ההגנה הקרקעית שלנו".

הקצין הבכיר אמר עוד כי חמאס לא מעורב עד כה בלחימה. "עשרה מחבלים הרוגים עד כה ועשרות יעדים הותקפו, רובם מהגא"פ. פנינו לא להסלמה אך אנחנו ערוכים אליה. לא נספק מטרות לפיגועי נ"ט וצליפה. תגברנו במספרים קטנים הגנה קרקעית. אנחנו ערוכים היום טוב יותר עם כיפת ברזל. אנחנו ממשיכים לאסוף מודיעין לייצור מטרות בדגש על גאפ בעזה, גם במנהלת המטרות המטכ"לית החדשה שהוקמה.

תא"ל זילברמן התייחס עם למאמצי התיווך לרגיעה. "יש ערוצים שונים לתיווך בין הצדדים. אנחנו נעזרים בתיווך המצרי כמו במקרים קודמים. אנחנו לא תוקפים את חמאס. כשאנחנו תוקפים את הגא"פ אנחנו לא תוקפים מטרות שיקוממו את האוכלוסייה. אנחנו לא רוצים בלתי מעורבים הרוגים שעלולים להכניס את חמאס למערכה".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית