הקשר האיראני לניסיון החיסול של בכיר הגא"פ בדמשק

לפי דיווחים, התקיפה נגד בכיר הג'יהאד האסלאמי בסוריה, אכרם אל-עג'ורי, בוצעה באמצעות חימוש מדויק. למרות הערפל סביב דמותו, ניתן להגיד כי מדובר באדם שמהווה החוט המקשר בין ארגון הטרור לאיראן

 

זירת הפגיעה בדמשק. צילום: מתוך טוויטר

התקיפה בדמשק נגד בכיר הג'יהאד האסלאמי אכרם אל-עג'ורי התרחשה היום (שלישי) בבוקר, במקביל לחיסול נוסף של גורם בכיר בארגון ברצועת עזה. התקיפה בדמשק, שיוחסה לישראל על פי סוכנות הידיעות הסורית, יצאה אל הפועל בשעה 4:14, בערך באותו הזמן שבו בוצעה התקיפה בעזה. לפי פרסומים בתקשורת הזרה, מדובר בתקיפה באמצעות חימוש אווירי מונחה מדויק. לפי הדיווחים שוגרו כשלושה טילים, חלקם יורטו לפי הסורים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האירוע בדמשק התרחש בשכונת מאזה בדמשק בסמוך לשגרירות לבנון. מדובר בשכונה צפופה בבניינים ווילות. ככל הנראה, הבית של בכיר הג'יהאד היה ממערב לשגרירות, כך לפי הפרסומים. שגרירות לבנון בדמשק שוכנת ברחוב 30 Chile. המתווה של הפגיעה מעיד על פגיעה כירורגית, זאת בעיקר בשל צורת הבניין שפונה לרחוב. חדי העין יבחינו בסימנים של כניסת חימוש לתוך שטח קטן בחלון או חלק מהקיר.

מהפרטים הידועים על אל-עג'ורי, מדובר על בכיר בזרוע הפוליטית של הג'יהאד האסלאמי. הוא היה מבין תשעת הגורמים שבחרו את מנהיג התנועה זיאד נחאלה. כאן ניתן לראות אותו יושב לצידו בפגישה. על פי פרסום נוסף, הוא אחראי מטעם נחאלה על הקשר של הארגון עם איראן. אם הפרסום נכון, נראה כי מדובר בניסיון המיוחס לישראל לפגוע בשליטה של איראן על הג'יהאד האסלמי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית