היעד לחיסול: "המח"ט הצפוני" שהשפיע על כל הרצועה

במערכת הביטחון הגדירו את בכיר הג'יהאד האסלאמי אלעטא, שחוסל לפנות בוקר, כ'פצצה מתקתקת'. מדובר בבכיר בלתי מרוסן שפעל בניגוד לאינטרסים האזוריים", אמר דובר צה"ל  

 
היעד לחיסול: "המח"ט הצפוני" שהשפיע על כל הרצועה

פצצה מתקתקת.  אלעטא. צילום: מתוך טוויטר

במערכת הביטחון אומרים כי החיסול של בכיר הגא"פ ברצועת עזה אלעטא היה בגדר אין ברירה. "הוא היה פצצה מתקתקת", זה היה המסר שנשמע מאז שעות הבוקר המוקדמות בכל המסרים שיצאו מאנשי מערכת הביטחון.

בכירי צה"ל ומערכת הביטחון מכנים אותו מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הטרור, "אך כזה שמשפיע על כל הרצועה", אמר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן. עוד הדגיש דובר צה"ל כי אלעטא היה בלתי מרוסן, בניגוד לאינטרסים האזוריים.

על פי מערכת הביטחון, מדובר בגורם מרכזי של ממש שהוציא לפועל רבים מהפיגועים נגד ישראל בשנה האחרונה. "אבו-אלעטא חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה 'פצצה מתקתקת'. הוא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד", אמרו היום בשב"כ ובצה"ל.

גורמי ביטחון הדגישו כי בהאא' אבו-אלעטא  אחראי בין היתר להסלמות ולפיגועים, ביניהם: ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם 

אולי יעניין אותך גם