דובר צה"ל: "פעלו באופן כירורגי, לא חוזרים למדיניות החיסולים"

תא"ל הדי זילברמן התייחס לחיסול של בכיר הג'יהאד האסלאמי ואמר כי צה"ל בחר בלית ברירה במתווה של חיסול ממוקד. דובר צה"ל אמר עוד כי "הצבא לא מעוניין בהסלמה, אך ערוך ומוכן לכמה ימי קרב"

הבית שהופצץ. צילום: רשתות פלסטיניות

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס הבוקר (ג') לחיסול של בכיר הגא"פ ברצועת עזה ואמר כי מדובר בפעולה שבוצעה בלית ברירה מכיוון  של אלעטא היווה 'פצצה מתקתקת' של ממש. בתדרוך שקיים אמר תא"ל הדי זילברמן: "לפנות בוקר צה"ל חיסל באמצעות מטוס קרב את בהאא' אבו-אלעטא. מדובר בפעולה כירורגית מאוד. אלעטא עמד מאחורי כל ההסלמות האחרונות. הוא תכנן ירי רקטי לעוטף בימים הקרובים, פיגועי צליפה וחדירה ופיגועי רחפנים. ראינו זאת בשטח. בחודשים האחרונים ניסינו בכל דרך להפסיק את פעולתו נגד ישראל. בלית ברירה בחרנו בסיכול מהאוויר".  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הרמטכ"ל יזם ודחף לפעולה כי לא הייתה ברירה אחרת. חיכינו להזדמנות שבוע לתקיפה כירורגית עם מינימום נפגעים אזרחים. תקפנו את החדר הספציפי. לא גרמנו לקריסת הבניין אלא רק את החדר שבו שהה. לא חוזרים למדיניות סיכולים. זה מקרה נקודתי. בפעולה הופגנה יכולת מודיעין משובחת", הדגיש תא"ל זילברמן.

עוד אמר תא"ל זילברמן כי "צה"ל לא מעוניין בהסלמה רחבה. נעשה הכל כדי שחמאס לא יצטרף לירי. אנו ערוכים למספר ימי קרב. אנו ערוכים עם הגנה אווירית גם במרכז הארץ. נערכנו באופן שקט ומבעוד מועד. בצה"ל ידעו על החיסול מעט מאוד אנשים. כרגע רק מתגברים בפלוגות הגנה".

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית