יום שני לסבב ההסלמה: ירי הרקטות נמשך

על רקע דיווחים על ניסיונות תיווך לרגיעה ולילה שקט, משעות הבוקר החלו מטחי רקטות לעבר הדרום, השפלה ואף לאזור יהודה. צה"ל המשיך לתקוף הלילה יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בתוכם תשתיות תת-קרקעיות וחמ"לים

 

ירי רקטות לעבר ישראל. צילום: AP

סבב לחימה, יום שני: אחרי לילה שקט בדרום, אזעקות צבע אדום נשמעו החל משעות הבוקר (ד') בעוטף עזה, בשפלה ובאזור יהודה. כיפת ברזל הופעלה על מנת ליירט את הירי. אמש דווח על ניסיונות תיווך מצריים לרגיעה בשיתוף עם האו"ם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מעט לאחר השעה חצות הודיע צה"ל כי כלי טיס תקפו מספר יעדי טרור של גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות ועמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים של הארגון. מוקדם יותר הערב, כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה לאחר ששיגרו רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. זוהתה פגיעה.

אתמול נורו מאות רקטות לעבר ישראל. במקביל להמשך הירי מרצועת עזה, צה"ל המשיך בתקיפות על יעדי ג'יהאד אסלאמי. בין היעדים שהותקפו: עמדות צבאיות, מתחם אימונים (בין היתר גם של הכוח הימי), אתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ואתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה. כמו כן, הותקפו במהלך היום גם פעילים בודדים שעמדו לשגר רקטות לעבר ישראל.

על רקע דיווחים על מאמצי התיווך, הג'יהאד האסלאמי איים להמשיך את ירי הרקטות לישראל. "לא תוכלו לקבוע את אופן ותזמון סיום סבב הלחימה. ההחלטה נמצאת בידי ההתנגדות הפלסטינית ופלוגות ירושלים. לא נאפשר להשיב את מדיניות החיסולים. את התוצאה של חיסול בכירי ההתנגדות יראו בשטח".

בתוך כך, שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

ההתחממות בגזרה מגיעה לאחר חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בהאא' אבו-אלעטא, בעקבותיו שיגר הארגון עשרות רקטות לעבר ישראל.

נתניהו עם שר הביטחון בנט והרמטכ"ל כוכבי. צילום: לע"מ 

אתמול התייחסו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן לחיסול הממוקד של אלעטא, והעניקו פרטים נוספים על המבצע.

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר בתדרוך: "הגענו למיטה שבה הוא ישן ולחדר הקטן שלו. הוא הסתתר בעת האחרונה בין דירות מסתור. אנו יודעים להגיע לכל גורם שמנסה לערער את ביטחון ישראל".

"הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים", אמר ראש הממשלה נתניהו, "צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד וזיהו חלון הזדמנויות ייחודי בתנאים ייעודיים עם מקסימום אחוזי הצלחה ופגיעה מינימלית בבלתי מעורבים". 

"אני מבקש להבהיר", הדגיש נתניהו, "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש, זה יכול לקחת זמן. דרוש קור רוח ואורך רוח".

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, התייחס גם הוא ליעד: ״בהאא' אבו-אלעטא היה ׳פצצה מתקתקת חיה׳. האיש שהיה אחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה וגם לפני כן. הפעולה הייתה ממוקדת ומדויקת. אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית להמשך ההתקפה. אם נצטרך נעבור גם לסיכולים, אנחנו נערכים לכל תרחיש״.

היעד לחיסול. האא' אבו-אלעטא. צילום: מתוך טוויטר

מדובר צה"ל נמסר כי אלעטא חוסל בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ, במסגרת פעולה שאושרה על על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע היום בעקבות המצב על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לשישה מיילים ימיים החל מהבוקר ועד להודעה חדשה.

"הפעולה בוצעה על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ. צה"ל תגבר את כוחותיו וערוך למגוון רחב של תרחישים התקפיים והגנתיים", נמסר בהודעה משותפת של דובר צה"ל והשב"כ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית