הערכה: "המהלך של טוויטר לא ייפגע משמעותית בחיזבאללה"

לדעת מרכז המידע למודיעין ולטרור, השעיית חשבונות הטוויטר המזוהים עם חיזבאללה לא ישפיעו רבות על ארגון הטרור, לו יש עדיין נוכחות משמעותית ברשת החברתית

 
הערכה: "המהלך של טוויטר לא ייפגע משמעותית בחיזבאללה"

חשבון הטוויטר של אל-מנאר באנגלית

הרשת החברתית טוויטר השעתה חשבונות של רשת התקשורת של חיזבאללה – אל-מנאר, בנוסף לחשבונות נוספים שמזוהים עם ארגון הטרור. עם זאת, למרות המהלך, מרכז המידע למודיעין וטרור על שם אלוף מאיר עמית, טוען כי חיזבאללה ממשיך לקיים נוכחות משמעותית ברשת טוויטר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, טוויטר השעתה את החשבון באנגלית של רשת אל-מנאר הלבנונית המזוהה, וכן חשבונות המזוהים עם תנועת חמאס והמורדים הח'ותים בתימן. במכתב שהעבירו ראשי טוויטר לאל-מנאר נכתב: "אין בטוויטר מקום להתארגנות טרור בלתי חוקית וקבוצות אלימות". ברשת הגיבו ואמרו כי נכנעה ללחצים פוליטיים. על פי כמה דיווחים בכלי תקשורת שונים, הקונגרס האמריקני הוא זה שלחץ על טוויטר להשעות את החשבונות המזוהים עם שני ארגוני הטרור.

למרות מהלכים דומים בשנים האחרונות, "חיזבאללה עשה את ההתאמות הנדרשות והמשיך להשתמש ברשתות הללו ללא פגיעה משמעותית באופן התנהלותו", נכתב במאמר של מרכז המידע למודיעין וטרור. "לטענת חיזבאללה מהלך זה של הנהלת טוויטר, שבוצע ללא אזהרה מוקדמת, הוביל לאובדן של כמיליון עוקבים לערוץ אל-מנאר. הארגון לא פרסם עד כה תגובה רשמית למהלך של טוויטר. אולם במאמר שפורסם באלאח’באר, המזוהה עם חיזבאללה, נטען, כי מדובר בכניעה ללחצים שהפעיל הקונגרס האמריקני על מנכ”ל טוויטר ג’ק דורסי ולאולטימטום שהוצב בפניו, בו נדרש לחסום את חשבונות חיזבאללה וחמאס".

על אף כל הניסיונות במרכז המידע טוענים כי חיזבאללה ממשיך לקיים נוכחות מרשימה ברשת החברתית טוויטר. "בטוויטר נותרו חשבונות של ערוץ אל-מנאר שעודם פעילים. בנוסף לכך נמצאים בטוויטר חשבונות רשמיים של פעילים, תומכים ומוסדות המשתייכים לתשתית האזרחית של חיזבאללה. בין השאר נמצאים בטוויטר חשבונות של מוסדות שהוצאו מחוץ לחוק בארה”ב. לפיכך, להערכתנו, השפעת המהלך הנוכחי תהייה כמו קודמיו, קצרת טווח והוא לא יפגע באופן משמעותי בנוכחות חיזבאללה בטוויטר".

אולי יעניין אותך גם