איראן: "מצאנו שדה נפט עם 53 מיליארד חביות"

על רקע הסנקציות הקשות שמטילה עליה ארה"ב, נשיא איראן רוחאני הצהיר כי מדינתו מצאה עתודות נפט משמעותיות בדרום המדינה. המשמעות: גידול של שליש בעתודות הנפט של טהרן, שסובלת מאוד מהעיצומים האמריקניים

רוחאני. הכרזה דרמטית לטהרן. צילום: AP

"איראן גילתה שדה נפט חדש עם 53 מיליארד חביות נפט בדרום מערב המדינה", כך חשף היום נשיא איראן חסן רוחאני בנאום שהועבר בטלוויזיה הממלכתית במדינה. "למרות הסנקציות של אמריקה, אנשי מקצוע איראניים מצאו שדה נפט עם 53 מיליארד חביות עתודות", אמר רוחאני בנאום בעיר יאזד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי סוכנות הידיעות AP, המשמעות של הכרזתו של הנשיא חסן רוחאני היא כי עתודות הנפט הגולמיות המוכחות של איראן יועצמו בשליש. כיום, טוענת איראן כי יש לרשותה כ-150 מיליארד חביות של עתודות נפט גולמי. ההצהרה של רוחאני מגיעה על רקע הסנקציות הקשות שמטילה ארה"ב בתחום הכלכלי, וגילוי שכזה, אם אכן הוא נכון, יכול לסייע לה רבות כדי לבסס עצמאות כלכלית.  

שבוע שעבר חלה התגברות במתח בין איראן למערב, לאחר שטהרן הודיעה כי היא מתחילה להזרים גז לצנטריפוגות במתקן בפורדו. משבוע שעבר החלה טהרן בהזרקת אורניום ליותר מ-1000 צנטריפוגות במפעל. "כל הצעדים שאיראן נקטה כדי לצמצם את התחייבויותיה לעסקת הגרעין הם הפיכים. נעמוד בכל התחייבויותינו במסגרת העסקה כאשר שאר החתומים עליה יתנהגו כך", אמר רוחאני.

ארה"ב הטילה בשבוע שעבר סנקציות חדשות על תשעה אנשים הקרובים למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כולל ראש המטה שלו, אחד מבניו וראש מערכת המשפט. איראן הגיבה לעיצומים החדשים ואמרה כי זה הוא סימן לגישה הבריונית של ארצות הברית כלפי עניינים בינלאומיים.

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "פעולות מסוג זה הן רק סימן לייאוש וחוסר יכולתו של משטר זה לנקוט בגישה דיפלומטית והגיונית. מדובר בבריונות של ארצות הברית כלפי מדינות אחרות בנושאים גלובליים ובינלאומיים חשובים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית