ארה"ב חוששת: סין מחמשת את המזה"ת בכטב"מים תוקפים

שר ההגנה האמריקני אמר לאחרונה כי הסינים מעבירים למדינות באזור כלי בלתי מאוישים מתקדמים. אספר: "סין מנסה להקדים את ארה"ב בתחום. אין להם קווים אדומים, ויש ביכולתם לייצר כלים יותר זולים ויותר קטלניים"

 

מל"ט חמקן שהציגו לאחרונה הסינים. צילום: AP

שר ההגנה של ארה"ב, מארק אספר, הזהיר כי סין מוכרת כלי טיס בלתי מאוישים למדינות במזרח התיכון, וכלים אלו הם בעלי יכולת תקיפת מטרות אוטונומית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אספר הרצה בכנס על בינה מלאכותית בוועדת הביטחון הלאומי, ואמר כי תפוצת מל"טים סיניים היא מסוכנת כיוון "שלמדינה זו אין שום קווים מנחים אתיים שיגבילו שימוש בכלים אוטונומיים או במערכות פועלות באמצעות בינה מלאכותית בקרב. באמצעות טכנולוגיות כאלו יכולות להשתמש ממשלות אוטוקרטיות כדי לדכא את עמיהן".

לדברי השר, סין מפתחת מל"טים אוטונומיים כדי להקדים את ארה"ב ובעלות בריתה בתחום זה ויש ביכולתה לייצר כלים יותר זולים ויותר קטלניים. סין הודיעה כי היא שואפת להיות מובילה עולמית בתחום עד שנת 2030 והיא הצהירה כבר שיש ביכולתה להגיע לידי פיתוח הדור הבא של כלים בלתי מאוישים קטלניים מבוססי AI, בינה מלאכותית. שר ההגנה אספר אמר כי כבר עכשיו מספקת סין מל"טים למדינות במזרח התיכון, ובקרוב תתחיל לספק כלי טיס בלתי מאוישים חמקניים.

הסינים פרסמו בעבר כי הם מייצרים מל"ט בעל יכולת תקיפה אוטונומית. על פי פרסום בפלייט גולבאל, לדעת מומחים הכוונה היא כנראה לכלי הטיס ZIYAN A2, שהוא מסוק בלתי מאויש סיני שיצרניו טוענים שהוא בעל יכולת תקיפת מטרות. יש לו מטע"ד בן 12 ק"ג בו הוא יכול לשאת רובה אוטומטי או כמה פצצות מרגמה. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי כלים כאלו כבר נמכרו לאיחוד האמירויות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית