איראן: "הפלנו מל"ט לפני שהגיע למקום רגיש"

באיראן דווח על הפלתו של כלי טיס בלתי מאויש זר בשטח האווירי של המדינה. על פי הפרסומים, מערך ההגנה האווירית של איראן שיגר לעבר המל"ט טיל מרסד. ראש מערך ההגנה האווירית: "תגובה נחרצת לחדירת המזל"ט התוקפן"

 

טיל המרסד משוגר (ארכיון). צילום: מתוך טוויטר

על רקע המתיחות הגוברת האחרונה בין איראן למערב סביב נושא הגרעין, טהרן הודיעה היום (ו') כי הפילה מל"ט זר בשטחה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית אירנה. על פי הדיווחים האיראניים, הכלי הבלתי מאויש הופל על ידי צבא איראן מעל עיר הנמל מחשאהר בדרום מחוז מחוז חוזסטן. בכלי התקשורת האיראניים לא נמסר לאיזו מדינה שייך המל"ט או האם מדובר בכלי צבאי או אזרחי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות תסנים דיווחה כי המל"ט הופל במרחב האווירי של איראן באמצעות טיל מרסד המיוצר במדינה. תסנים שידרה קטעי וידאו של ירי טילי המרסד האיראניים לעבר המל"ט התוקפן". בסרטון הקצר נראה טיל ששוגר מהקרקע ואחריו פיצוץ בשמיים.

"זו הייתה תגובה נחרצת למזל"ט זר תוקפן, לפני שהגיע לאתרים רגישים במדינה", כצוטט באירנה אליזרזה סבאחפארד, מפקד מערך ההגנה האווירית של איראן.

ביוני האחרון הפילה איראן מל"ט בלתי מאויש של ארה"ב, שלטענתה חדר לשטחה האווירי. בוושינגטון הכחישו ואמרו אז כי המל"ט האמריקני הופל על ידי איראן במרחב האווירי הבינלאומי מעל מצר הורמוז במפרץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית