מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית של צה"ל יצאה לדרך

לתפקיד ראש המנהלת, שתהווה גוף קובע מדיניות בתחום הדיגיטלי, נכנס תא"ל זיו אבטליון. המנהלת תוציא לפועל תהליך של השתנות דיגיטלית בצבא, שמטרתו העצמת הזרועות השונות בשדה הקרב 

אילוסטרציה: דובר צה"ל

בצה"ל החלה לפעול היום (ה') באופן רשמי מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. הפעילות הרשמית של המנהלת, שתפקידה להוות רגולטור בתחום הדיגטציה בצה"ל, החלה עם כניסת לתפקיד של ראש המנהלת תא"ל זיו אבטליון.     

בצה"ל מסבירים כי ההחלטה על הקמת מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית הינה אחת ההחלטות המרכזיות בתוכנית הרב שנתית "תנופה", הקורמת עור וגידים בימים אלה.

מדובר במינוי לתפקיד CDO (Chief Digital Officer) צה"לי המהווה סמכות, אחריות ומשאבים להובלת השתנות דיגיטלית בצה"ל. מנהלת טרנספורמציה דיגיטלית תוביל השתנות דיגיטלית צה"לית, שאחת ממטרותיה היא להביא למצב של קטלניות גדולה יותר בכל הזרועות של הצבא.

מתוך טקס חילופי התפקידים. צילום: דובר צה"ל

תא"ל זיו אבטליון מחליף בתפקידו את תא"ל עומר דגן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, ולמעשה ליווה את הקמתו של הגוף.

ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי, אמר בטקס החילופים: "נפלה בחלקנו ההזדמנות לחיות בעיצומן של מהפכת מידע ושל השתנות דיגיטלית אשר משנות את חיינו ללא היכר. צה"ל, ממצה את המערכות הדיגיטליות כאבני בניין מרכזיות אשר יגדילו את הקטלניות וייסעו לקצר את משך המערכה. התמרון צריך להיות רב-זרועי ורב ממדי תוך היתוך כלל יכולות צה"ל, וסנכרון למאמץ אחיד ומתואם לשלילת יכולות האויב והשגת ניצחון".

"בינה מלאכותית מאפשרת לחשב נתוני ענק (ביג דאטה) במהירות ובכך מסייעת לקבל החלטות אפקטיביות וקטלניות במפקדות, בקצה הטקטי ובשדה הקרב", אמר כרמלי.

"הצלחת המסע של צה"ל להשתנות דיגיטלית אינה תלויה רק בעוצמות הטכנולוגיות, אלא, ובעיקר, במנהיגות, שכמו תמיד בצבא, מהווה את המפתח להצלחה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית