"בתעשיית הכטב"ם מתחילות הזדמנויות חדשות"

כך אמר בכנס UVID 2019 תא"ל (מיל') עדן אטיאס, ראש ארגון IDA.הוא אמר עוד כי הארגון "פועל להשגת מימון ממשלתי לתעשייה החדשה, ופועל לשם כך מול גופים ממשלתיים שונים"

"בתעשיית הכטב"ם מתחילות הזדמנויות חדשות"

תא"ל (מיל') עדן אטיאס. צילום: גלעד טופלברג

בכנס המערכות הבלתי מאוישות, UVID 2019, הוצג לראשונה ארגון IDA - איגוד הדרונ'ז הישראלי. מטרתו של הארגון קידום האינטרסים של כל הגופים, הארגונים והתעשיות העוסקים במערכות בלתי מאוישות.

תא"ל עדן אטיאס עומד בראש האיגוד, בנוסף לתפקידו כמנכ"ל חברת  PARAZERO MD. לדבריו, "תעשיית הכלים הבלתי מאוישים מתפתחת בקצב מהיר ביותר, וזה תחום שיש בו הזדמנויות חדשות, אך יש בו גם איומים. באיגוד החדש חברות תעשיות הגדולות בישראל כמו גם חברות קטנות, כאשר המטרה היא לשלב גם מכוני מחקר, מוסדות אקדמיים, אוניברסיטאות וכל מי שמשפיע ומשתתף בעולם המערכות הבלתי מאוישות. האיגוד מקיים קשרים עם רשות התעופה האזרחית בנושאי רגולציה של כלי הטיס. אנו פועלים להשגת מימון ממשלתי לתעשייה החדשה, ופועלים לשם כך מול גופים ממשלתיים שונים".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

פול סניידר מאוניברסיטת צפון דקוטה מייצג מוסד אקדמי המתמחה בתחומי התעופה, החלל והאטמוספרה. מאות סטודנטים לומדים את התחומים האלו. למוסד הזה יש כלי טיס והוא משמש אחד ממרכזי ההדרכה הגדולים בארה"ב. אוניברסיטת צפון דקוטה משתפת פעולה עם ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, הגוף האחראי על הרגולציה, כלומר קביעת החוקים, התקנות, הכללים, המדיניות והתשתיות של ענפי התעופה, כולל זו הבלתי מאוישת.

פול סניידר בכנס UVID 2019. צילום: גלעד טופלברג

סניידר אומר כי "בארה"ב, כמו בכל מדינה כיום, נושא חשוב ביותר הוא ניהול התעופה הבלתי מאוישת, כיוון שהתחום חדש יחסית, אך מתפשט ומתפתח, וכבר נודעת לו השפעה כלכלית משמעותית בארה"ב, שבה יש יותר ממיליון כלים בלתי מאוישים ומאות אלפי טייסים-מטיסים.

 

אולי יעניין אותך גם