משרד הביטחון רוכש ציוד תשתית עבור צוללות וספינות

מנהל הרכש ירכוש מבדוק צף רחב ממדים ממספנות ישראל, לטובת אחזקת הצוללות וספינות ה"סער 6" החדשות של חיל הים. כחלק מההסכם, בחר משרד הביטחון בחברה להוביל את התכנון ואת בניית הספינות העתידיות של חיל הים

 

המבדוק הצף לצוללות. צילום: באדיבות משרד הביטחון 

מנהל הרכש במשרד הביטחון ומספנות ישראל, חתמו על חוזה רכש בהיקף של כ-90 מיליון שקלים, במסגרתו יבנה עבור חיל הים, מבדוק צף רחב ממדים לטובת אחזקה ותיקונים של ספינות וצוללות חיל הים. בניית המבדוק הצף תושלם בתוך כשנתיים. ממשרד הביטחון נמסר כי "המבדוק תוכנן, מבחינת גודלו ומאפייניו, לשאת את ספינות המגן החדשות של חיל הים (ה'סער 6'). המבדוק יאפשר להתקין על הספינות, לאחר הגעתן לארץ, את כל מערכות הלחימה הישראליות המתוכננות בהן, ולאחר מכן לאפשר את תחזוקתן השוטפת. ההסכם כולל גם תמיכה ואחזקה למשך כ-10 שנים".  

הדור הבא של כלי שיט כחול לבן

במקביל, כולל ההסכם בין משרד הביטחון למספנות ישראל, תכנון 'תכן' בסיסי וראשוני לספינות העתידיות של חיל הים. זאת מתוך כוונה שמספנות ישראל תוביל את התכנון ואת בניית הספינות העתידיות שיחליפו את הניריות הוותיקות, שנבנו גם הן במספנות ישראל בשנות ה-80 וה-90. שלב התכנון הראשוני יארך למעלה משנה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "אני מברך על ההסכם, שעליו עמלנו יחד עם חיל הים ומספנות ישראל במשך תקופה ארוכה. הצלחנו במאמץ משותף, תחת אילוצי תקציב מורכבים, לגייס תקציב שקלי שישאיר עבודה בארץ. זאת כחלק ממדיניות מנהל הרכש לחזק את התעשייה הישראלית. עד היום, רק בפרויקט המים הכלכליים, רכש מנה"ר מערכות לחימה ביותר ממיליארד וחצי ש"ח. זו הבעת אמון בתעשייה הביטחונית המצוינת שלנו, ותקציבים שמושקעים כולם חזרה במשק הישראלי".

איתן צוקר מנכ"ל מספנות ישראל: "מספנות ישראל גאה להמשיך לתכנן ולייצר כלי שייט מבצעיים ומתקנים ימיים עבור משרד הבטחון וחיל הים. מספנות ישראל מודה למשרד הבטחון וחיל הים על האמון הניתן בה, המספנה תמשיך ללוות ולחזק את חיל הים ותעמיד לרשותו את כל שנדרש כך שיעמוד במשימותיו למען בטחון מדינת ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית