תוכנית בחיל האוויר: סימולטור למטוסי התובלה
בבסיס נבטים של חיל האוויר צפויים לקלוט בתוך שלוש שנים סימולטורים למטוסי התובלה 'קרנף' ו'שמשון'
דן ארקין
| 06/11/2019
תוך כשלוש שנים יפעלו בבסיס חיל האוויר נבטים שבדרום הארץ סימולטורים למטוסי התובלה "קרנף" ו"שמשון" (C-130HI). צוותי האוויר יוכלו להתאמן בסימולטור בגיחות וטיסות תובלה וכן במצבי חירום.
ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר
האתר וורלד דיפנס ניוז דיווח כי בשני הדגמים של מטוסי תובלה, "קרנף" ו"שמשון", מורכבות מערכות תוצרת ישראל, ולכן כלי הטיס הגדולים שונים מדגמי מטוסים בחילות אוויר אחרים. "התצורות של המטוסים הישראליים הן שונות", מסביר בכתבה רס"ן אור, הממונה על פרויקט הסימולטורים, "אולם בסימולטורים יתאמנו יחד צוותי אוויר, טייסים, מהנדסי טיס, נווטים ופקחי העמסה".
בעתיד יפעל בבסיס נבטים סימולטור לצוותים הטכניים, וכבר היום פועלים סימולטורים לצוותים טכניים של מטוסי ה"אדיר" F-35 ו-F-16. סימולטור זה מורכב מ-15 תחנות, שבהן יכול איש הצוות הטכני להתאמן ולתרגל את פעולותיו בעזרת תוכנות מחשב. פרויקט הסימולטורים בבסיס נבטים מבוצע בשיתוף פעולה הדוק עם חברת אלביט מערכות.
בבסיס נבטים של חיל האוויר צפויים לקלוט בתוך שלוש שנים סימולטורים למטוסי התובלה 'קרנף' ו'שמשון'
תוך כשלוש שנים יפעלו בבסיס חיל האוויר נבטים שבדרום הארץ סימולטורים למטוסי התובלה "קרנף" ו"שמשון" (C-130HI). צוותי האוויר יוכלו להתאמן בסימולטור בגיחות וטיסות תובלה וכן במצבי חירום.
ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר
האתר וורלד דיפנס ניוז דיווח כי בשני הדגמים של מטוסי תובלה, "קרנף" ו"שמשון", מורכבות מערכות תוצרת ישראל, ולכן כלי הטיס הגדולים שונים מדגמי מטוסים בחילות אוויר אחרים. "התצורות של המטוסים הישראליים הן שונות", מסביר בכתבה רס"ן אור, הממונה על פרויקט הסימולטורים, "אולם בסימולטורים יתאמנו יחד צוותי אוויר, טייסים, מהנדסי טיס, נווטים ופקחי העמסה".
בעתיד יפעל בבסיס נבטים סימולטור לצוותים הטכניים, וכבר היום פועלים סימולטורים לצוותים טכניים של מטוסי ה"אדיר" F-35 ו-F-16. סימולטור זה מורכב מ-15 תחנות, שבהן יכול איש הצוות הטכני להתאמן ולתרגל את פעולותיו בעזרת תוכנות מחשב. פרויקט הסימולטורים בבסיס נבטים מבוצע בשיתוף פעולה הדוק עם חברת אלביט מערכות.