גורם ביטחוני: "העצורים ישוחררו כמחווה לירדן"

ישראל אישרה כי תשחרר את שני האזרחים הירדנים, שמוחזקים בישראל במעצר מנהלי בגין חשד לעבירות ביטחוניות. גורם ישראלי הבהיר: "הם רחוקים מלהיות צדיקים, אך היחסים עם ירדן חשובים יותר" 

הפגנות בירדן למען שחרורה של האזרחית הירדנית העצורה בישראל. צילום: AP

 

שר החוץ הירדני, איימן ספאדי, הודיע היום (ב') כי שני העצורים הירדנים, המוחזקים בידי ישראל במעצר מנהלי בגין חשד לעבירות ביטחוניות, ישוחררו. 

לשכת ראש הממשלה אישרה. "ירדן תחזיר בימים הקרובים את שגרירה לישראל, לאחר הסכמה שהושגה בין המדינות על העברתם לאחריות שלטונות הביטחון בירדן של שני הירדנים העצורים בישראל. ראש השב"כ סיכם עם מקבילו הירדני על סידורי הביטחון סביב שחרורם. מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור", נמס מלשכת ראש הממשלה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

גורם ישראלי אמר כי "בכירים במשרד ראש הממשלה ביקרו ברבת עמון בשבוע שעבר ומסרו לבכירים ירדנים כי העצורים יגורשו בחזרה לירדן תוך כמה ימים. גורם בטחוני בכיר התייחס לנושא והדגיש כי ״שני העצורים ישוחררו כמחווה של ישראל לממשל הירדני ומתוך רצון לחזק את היחסים בין שתי המדינות. השניים רחוקים מלהיות צדיקים אבל היחסים עם ירדן בעת הזו הרבה יותר חשובים. ההערכה היא כי השניים ייחקרו עם גירושם בידי המודיעין הירדני״.

כזכור, ירדן הודיעה שבוע שעבר כי הוא מחזירה את השגריר שלה מישראל להתייעצות, בעקבות מעצרם של שני אזרחים ירדנים - היבא אל-לבדי ועבד אל-רחמן מרעי. על פי דיווח בחדשות 13, היבא אל-לבדי בת ה-24, נעצרה לפני כחודשיים ונמצאת במעצר מנהלי בחשד לעבירות ביטחוניות, וכי היא בעקבות מעצרה היא מקיימת שביתת רעב. עוד על פי הדיווח, עבד אל-רחמן מרעי נעצר גם הוא לפני כחודשיים במעבר אלנבי ומאז הוא מוחזק במעצר מנהלי.

על רקע המחאה הירדנית על מעצר השניים, ירדן הודיעה כי עצרה אזרח ישראלי שהסתנן באופן לא חוקי למדינה. מצה"ל נמסר לאחר מכן כי האזרח נעצר ותוחקר על ידי כוחות הביטחון הירדנים וכי מדובר בחציה מרצון. על פי דיווחים שונים, בכיר בפרלמנט הירדני אמר כי האזרח הישראלי מוחזק כקלף מיקוח עבור שחרור שני הירדנים העצורים בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית