"קאסם סולימאני אחראי לרצח המפגינים בעיראק"

שר החוץ ישראל כץ התייחס להפגנות ההמוניות בעיראק והאשים את מפקד כוח קודס ומשמרות מההפכה בהרג המפגינים. מוקדם יותר דווח על שלושה הרוגים בהפגנה שהתרחשה בקונסוליה של איראן

ההפגנות בעיראק מחריפות. צילום: AP

על רקע ההפגנות הקשות בעיראק נגד הממשל והמעורבות האיראנית במדינה, מאשים היום (ב') שר החוץ, ישראל כץ, את איראן בהרג המפגינים. בציוץ בטוויטר כתב כץ: "אנו מזדהים עם מחאתו של העם העיראקי ורצונו לחירות ולכבוד. אנו מגנים את הדיכוי והרצח שלהם שמתבצע בהנהגת קאסם סולימאני ומשמרות המהפכה האיראניים. לעם העיראקי היסטוריה ארוכה ומפוארת. ישראלים רבים מעיראק זוכרים לטובה שנים של חיים משותפים".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לפחות שלושה מפגינים עיראקים נהרגו במהלך הלילה בהפגנה אלימה בקונסוליה האיראנית בעיר קרבלה, כך על פי דיווח של רשת אלג'זירה.

על פי הדיווחים, המפגינים הצליחו להיכנס למתחם הקונסוליה ותלו דגלי עיראק. המוחים ריססו על הקירות "קרבלה חופשית, איראן החוצה, החוצה". כוחות הביטחון העיראקיים ירו באוויר לפיזור ההמון, שיידו אבנים ושרפו צמיגים סביב הבניין בפינת רחוב. על פי ארגוני זכויות אדם, שלושה מפגינים נהרגו במהלך התקרית. 

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים בשבוע שעבר כי כוחות חיצוניים עומדים מאחורי המצב הפוליטי בלבנון ובעיראק. הוא אמר כי הדרישות של האזרחים הן מוצדקות, אך הזהיר מפני חוסר יציבות וביטחון במדינות אלה. בטקס סיום של צוערים צבאיים בבירה טהרן, אמר חמינאי כי הנזק הגדול ביותר שאויבים יכולים להסב למדינה הוא לשלול ממנה את הביטחון. "האויבים שלנו מייצרים חוסר ביטחון כזה במדינות מסוימות באזור", כשהוא מתכוון לארה"ב, ישראל וכמה מדינות באזור המזה"ת. הוא ציין בהקשר זה, כי המהומות נוצרות על ידי מדינות זרות במימון של "כמה מדינות עלובות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית